de vlucht en eerste dag - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu de vlucht en eerste dag - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

de vlucht en eerste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

15 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

donderdag
Mijn reis naar Amerika begon op donderdag ochtend. We vertrokken om 6 uur van huis en kwamen rond kwart over 7 bij schiphol aan. Ik moest er uiterlijk kwart over 8 zijn dus we waren te vroeg en gingen daarom nog maar ergens wat drinken. Rond kwart voor 8 liepen we maar naar vertrekhal 2 waar iedereen van yfu zich moest verzamelen. Toen iemand van de organisatie er was gingen we onze spullen wegbrengen en daarna hadden we nog even om afscheid te nemen. Nadat iedereen afscheid had genomen van familie en vrienden gingen we door de douane en begon het avontuur. De eerste vlucht die we met elkaar vlogen ging naar Atlanta. De reis duurde iets meer dan 9 en een half uur. Het was een lange en saaie vlucht. Iedereen had in het vliegtuig een eigen beeldscherm dus kon je je eigen film kiezen of muziek als je die wilde luisteren en het was zelf mogelijke om een paar spelletjes te spelen wat ook snel begon te vervelen. We kregen om half 12 ongeveer al warm eten in het vliegtuig dus dat was best wel vreemd en tegen het einde van de vlucht kregen we nog iets van een wrap.
Toen we in atlante aankwamen moesten we eerst weer langs de douane om een foto en vingerafdruk te laten maken. Toen dat gebeurt was moesten we onze koffers van de bagageband halen en weer ergens anders afgeven. Toen dat alles gebeurt was stonden mensen van yfu ons op te wachten om ons verder te helpen. Ik moest samen met 2 andere richting detroit en 1 iemand hielp ons om daar te komen. We namen op het vliegveld een soort metro om in de richting van de goede gate te komen omdat het een behoorlijk lang stuk lopen zou zijn geweest en we hadden niet zo heel veel tijd over. Het vliegtui van atlanta naar detroit was stukken kleiner, maar ik vond de vlucht snel gaan. Op het vliegveld van Detroit stond iemand van yfu ons op te wachten en wees mij en nog iemand anders naar de plek waar we onze bagage konden ophalen. Nadat ik mijn bagage had was het zoeken naar mijn gastmoeder,Lori, maar dat duurde niet zo heel lang want het was er niet echt druk.
We gingen toen met de auto van detroit naar Ann Arbor, de plaats waar ik woon. Het was ongeveer een half uurtje rijden. Toen we in Ann Arbor ankwamen reed ze me rond door de stad en liet me wat dingen zien zoals de school die ik ga bezoeken en het American football stadion van de universiteit. Het stadion heeft plaats voor 110.000 mensen. Toen we daar thuis kwamen hebben we eten besteld omdat ik nog wel honger had en zij ook nog niet gegeten had. Het is een mooi huis waar ik het komende jaar woon. Mijn kamer is in de kelder, maar het is wel een grote kamer.
Toen we uitgegeten waren hebben we nog even wat gepraat en rond half 11 vond ik het wel tijd om naar bed te gaan, want het was een lange dag.

Vrijdag
Na lekker geslapen te hebben de eerste nacht was het tijd voor de eerste dag. Overdag was het niet echt boeiend. We hebben wat op de fiets rond gereden en de buurt ziet er gezellig uit. De rest van de middag was behoorlijk saai. Ze besloot om andere gastouders te bellen van dezelfde organisatie zodat de andere studenten en ik elkaar een beetje leerden alvast. Het was een gezellige avond, maar daarna was het wel weer tijd om naar bed te gaan omdat ik toch nog wat moe was.

  • 15 Augustus 2009 - 21:21

    Wouter:

    Klinkt goed jongen,, hoop dat het nog wat minder 'saai' wordt;)
    Veel plezier komende dagen,, en ik wacht op de volgende! Grtzz Wouter

  • 16 Augustus 2009 - 08:31

    Suus:

    Vet man! Ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen daar het komende jaar! Ik zal je wel missen hoor in het veld;) Ik zie je volgende blog wel verschijnen! Kus

  • 16 Augustus 2009 - 19:35

    Ria:

    Hoi Jurgen,
    Volgens mij gaat het daar wel lukken met alle vrienden. Ik hoop, dat je daar een gezellige tijd hebt en de komende tijd veel verhalen te vertellen hebt over wat je doet en misschien ook nalaat om te doen.Volgens mij word het stadion voor jou een plaats waar je graag naar toe zult gaan.
    Geniet ervan.

  • 16 Augustus 2009 - 21:23

    Cora En Lia:

    Heb gelezen dat het schooljaar 8september begint ,dus je hebt nog even de tijd om op je gemak met al je nieuwe vrienden kennis te maken,en dat stadion zie ik ook wel zitten!We zijn heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken en beleven aan leuke dingen veel plezier

  • 19 Augustus 2009 - 16:09

    Eelco:

    Hee Jur!

    je zit daar nu een paar dagen. En al meteen aan het genieten van vakantie. Lekker hoor!
    Hoop dat je midweekje weg bevalt.
    Ben benieuwd naar de foto's van je huis, de hond enz enz, dus beetje opschieten met plaatsen;)

    Succes met het kiezen van je vakken en naar school gaan.

    groeten, Eelco

  • 22 Augustus 2009 - 10:43

    Jelle:

    Ey gozer,ziet er goed uit! Veel plezier daar! Ik hou deze site wel in de gaten! Later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 26082

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: