vakantie@torch lake - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu vakantie@torch lake - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

vakantie@torch lake

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

22 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

We vertrokken zondag middag rond een uurtje of 3 richting het noorden van Michigan naar Torch lake. We kwamen er die avond rond een uurtje of 8 aan. Het huis aan het meer waar we verbleven was van familie van een vriend van Lori die ook mee was. Het huis was erg mooi en lag ook mooi aan het meer. Zondag avond niet zoveel meer gedaan, alleen nog een beetje gekaart( amerikanen houden erg van kaarten heb ik deze vakantie wel gemerkt.)
Maandag begon de dag met zon waarop we besloten om een duik in het meer te maken wat toch nog wel erg koud was. Later op de dag begon het te regenen en zijn binnen gaan kaarten. Die avond zijn we uit eten geweest in een restaurant daar in de buurt en na het eten zijn we naar familie van Steve, een vriend van Lori die mee was, geweest. Dinsdag was het de hele dag mooi weer en hebben we de hele middag in de zon gelegen en in het meer gezwommen. Die avond hebben we de film The evolution gekeken, wat wel een aardige film was. Woensdag hebben we ongeveer hetzelfde gedaan als dinsdag: In de zon liggen en zwemmen in het meer. In plaats van een film kijken die avond hebben we gekaart( ze hebben veel spelletjes die ik nog niet kende dus dat was erg wennen, maar je leert ze snel.) Donderdag was de dag dat we vertrokken. We begonnen de dag met het ontbijt en daarna moest het hele huisje schoon gemaakt worden en de koffers weer ingepakt. We begonnen rond een uurtje of half 10 met schoonmaken en we waren klaar met schoonmaken rond 12 uur of half 1. We moesten eerst naar Saint Joseph toe om de vader van Lori af te zetten omdat die daar woont, maar voordat we daar kwamen zijn we eerst in traverse city gestopt omdat daar een museum was over de streek waar we waren die ze me wilde laten zien. We kwamen onderweg ook nog de wienermobile tegen( schijnt een over ander populair busje te zijn in Amerika.
Onderweg kwamen we ook nog een reclamebord tegen met daarop de tekst:L you choose, heaven or hell. Steve en ik keken elkaar aan en we lagen helemaal dubbel om die tekst want het was erg grappig om te zien. We kwamen rond 9 uur aan in Saint Joseph waarop Lori besloot een nicht van haar te bellen of we daar konden blijven overnachten omdat we nog 2 uur verder moesten rijden en ze was al de hele dag aan het rijden. Nadat we haar vader hadden afgezet bij zijn huis zijn we richting die nicht van haar gegaan. Toen we daar aankwamen hebben we eerst nog taart met vanille ijs gegeten wat erg lekker was en daarna zijn we naar bed gegaan. Steve en ik moesten in een grote camper slapen omdat er geen plek meer was in het huis. Vrijdag zouden we eerst nog een beetje in Saint joseph kijken omdatr Lori daar heeft gewoond toen ze kind was en dat ze me wat dingen kon laten zien. We hebben dat niet gedaan omdat het niet echt het weer was om door die stad te lopen om het ook nog aan lake michigan was en het erg hard waaide en waarschijnlijk zou gaan regenen. We reden dus 's ochtends terug naar Ann Arbor. Rond een kwart voor 12 werd Lori gebeld dat er om kwart over 12 iets was in het winkelcentrum voor de YFU studenten. We waren bijna bij Ann Arbor dus snel doorrijden. In het winkelcentrum kon je kiezen of je wou gaan winkelen of dat je naar de film wilde gaan. Ik ben samen met wat andere lui naar de film gegaan. We hebben de film the terminator gezien. Rond een uurtje of 5 zijn we met alle YFU studenten pizza gaan eten in het winkelcentrum daar en het was een gezellige middag.

IK PROBEER DE FOTO'S ER SNEL OP TE ZETTEN

• 22 Augustus 2009 - 22:14

Wouter:

Klinkt als een leuke vakantie;) Mooi dat je een beetje met die lui kunt opschieten!
    Spreek je snel, grtzz

• 23 Augustus 2009 - 09:07

Ger En Heleen:

Hoi Jur,
    Gisteravond lekker bij je ouders in de tuin gezeten, want het is hier nog steeds zomer. Natuurlijk even jouw eerste belevenissen doorgenomen. Het is goed te zien dat je ouders langzaam wennen aan het feit dat je niet elke dag aan tafel schuift. Het scheelt dat ze het vertrouwen hebben dat je het helemaal gaat maken in de VS. We kregen je weblog zodat we nu ook meegenieten van je belevenissen. Lori doet erg haar best om je snel ingeburgerd te krijgen. Geweldig dat ze je direct in het begin al zoveel laat zien. We zijn benieuwd naar de foto's, want dan kunnen we ons beter inleven in jouw nieuwe wereld. Inmiddels zul je de jetlag en het tijdsverschil wel verwerkt hebben, dus geniet nog even van de vrijheid voordat het met je schoolleven en de rest er full speed ertegenaan gaat.
    Groetjes en toi-toi van Ger en Heleen.

• 23 Augustus 2009 - 09:27

Kaar:

Klinkt nice allemaal, beetje wisselvallig weer of niet?
    Nouja have fun en tot je volgende berichtje;)
    Spreeek je...

• 23 Augustus 2009 - 09:56

Yara:

Jurgen! Wat ben je goed bezig met je blogs! Nu al drie. Leuk om iets over je te horen, en wat een lange verhalen. Ik kijk nu al uit naar je volgende blog. We hebben je wel gemist op kamp! En wat is het vijfde (de A2 wordt het vijfde! ongeloofelijk he) zonder jou?
    Weet je al welke sport je daar gaat doen?
    Lieeeeeeeeefs

• 23 Augustus 2009 - 14:24

Cora En Lia:

Dat is al een hele reis die je gemaakt hebt met de auto ,(opgezocht in de atlas,primitief hè, zou eigenlijk op internet moeten!)Fijn dat Lori dat gedaan heeft ,kun je alvast voor je naar school moet een beetje kennismaken hoe de amerikanen leven en de sfeer van het land proeven.Wachten met spanning op de foto's! Zo te lezen heb je het wel naar je zin en leuke mensen om je heen waar je het goed mee kunt vinden. Veel succes met het begin van het schooljaar en we zijn benieuwd naar al je verhalen en belevenissen in je nieuwe omgeving

• 23 Augustus 2009 - 18:52

Henk & Aaltje:

Ha die Jurgen,
    Net je weblog gelezen, je bent al volop in de running begrijp ik..met vakantie vieren... Fijn dat je zo'n grote kamer hebt(zit je daar op de foto?). veel plezier, en we blijven je volgen!
    Groetjes, H&A.

• 24 Augustus 2009 - 19:35

Jelle:

Doe je goed, ook direct alweer op vakantie gaan. Zal de foto's ook wel ckr wel ff gaan bekijken. Zal je zo meteen ook wel ff terugkrabellen. Beter dat je daar al wat vrienden hebt. Have Fun!

• 01 September 2009 - 17:34

Eelco:

Hee Jur,

Leuk om je blog te lezen. Lekker zo'n vakantie na er hier ook al een gehad te hebben.
    Super grappig trouwens die 3e foto!
    Succes met de kaartspelletjes en succes de eerste dagen op school!

groetjes