2/11 t/m 13/11 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 2/11 t/m 13/11 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

2/11 t/m 13/11

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

13 November 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Een paar dagen na mijn laatste verslag ben ik dan naar iets van een fysiotharapeut(geen idee hoe je dat schrijft). Daar zeiden ze dat ik eigenlijk gewoon te veel gedaan heb voor mijn knie dit seizoen en dat ik rust moeten nemen en dat als het weer beter voelt dat ik weer kan beginnen.

7 november was dan echt de laatste dag van het cross country seizoen. Die dag was het tijd voor de staat finales. Ik hoefde zelf niet te rennen maar de 7 snelste gasten mochten voor de laatste keer aan de bak. Ik ben samen met een aardig grote groep mee geweest om ze aan te moedigen. De start was ergens op het midden terrein van een nascar race baan wat erg cool was om te zien. Het weer hier verschilt per dag, de ene dag is het koud en de andere is het weer warm. Dit was gelukkig een dag dat het warm was. Het weer was mooi, maar het uiteindelijke resultaat was wat minder. We zijn uiteindelijk tweede van de staat geworden. Het is natuurlijk een mooi resultaat, maar op dat moment was het iets minder omdat ze het hele seizoen super waren en nu kwam het er dan net niet helemaal uit. Die avond hadden we dan een soort van feestje met de lui van cross country, al kan je gezien het resultaat niet echt een feestje noemen. Het was toch erg gezellig en het huis was te mooi gewoon. De tv die ze hadden, je kan je niet voorstellen hoe groot die was. Op die zondag zijn we naar Lake Michigan geweest omdat Lori's vader daar woont en hij was jarig die dag. Het was een erg mooie dag gelukkig weer, dus we konden mooi aan het strand zitten zonder dat het koud was. In me zwembroek was het denk ik wel koud geweest, maar in normale kleren was het goed te doen.

Ik blijf me zelf en ik denk jullie allemaal ook wel verrassen. Omdat het cross country seizoen over is ben ik gaan na denken over de volgende sport die ik wil gaan doen. Eerst dacht ik dat ik met alle andere zou door trainen voor atletiek het laatste seizoen , maar omdat ik niet zeker weet of mijn knie dat zo leuk vind ga ik misschien zwemmen. Dat is natuurlijk niet alleen omdat het me slimmer lijkt voor mijn knie, maar ook omdat je de 2a's van Ann Arbor er mee kan verdienen. Die krijg je hier als je bijvoorbeeld bij de beste lui van een team hebt gezeten of gewoon een goede prestatie hebt geleverd. Je denkt natuurlijk, dat lukt hem nooit, maar ik heb gehoord dat de exchange studenten er snel eentje krijgen als ze maar gewoon naar training komen en hun best doen krijgen ze er meestal een. Als je de letter heb kun je ook een leren jas van pioneer high school kopen waar je die letters dan op kunt laten maken en ook je naam en de sporten die je hebt gedaan. Het enige minpuntje is dat als zwemmen begint het mogelijk de eerste 2 weken ook 's morgen is. Dan moet je dus denken aan een tijd rond 5 uur en dan ook nog is na schooltijd. Ik moet het maar positief bekijken en denken dat dat ook een nieuwe ervaring zal zijn.

Verder eigenlijk niet veel speciaals gedaan. School gaat z'n gangetje en mijn cijfers zijn goed. Dit is denk ik mijn eerste weekend dat ik geen race van cross country heb, dus daar ga ik heerlijk van genieten met niks doen.

  • 14 November 2009 - 10:00

    Jelle:

    Eey Jurgen,

    Was wel een beetje te verwachten van je knie he, dat je hem overbelast had. Nu zwemmen, das idd een verassing! Dat word lekker wakker worden!:P Oh ja en wat houden de 2a's van Ann Arbor in, de annonieme alcolisten van Ann Arbor???:P
    Waarneer ga je eigenlijk naar dat andere huis? Of zit je er al?

    Have Fun!

  • 14 November 2009 - 12:11

    Eelco:

    Hee jurgen,

    Tof dat je voor de 2 A´s gaat. Zeker een verrassing dat je gaat zwemmen. je bent echt gek;) succes in ieder geval!

    Spreek je snel

  • 14 November 2009 - 12:43

    Wouter:

    Heeyy man,

    Mooi dat je voor de Anti Atalante gaat;) Kunnen wij hier ook wel waarderen:D
    Pas op met je knie hea;) Zwemmen is wel cool,, maar volgens mij wel super zwaar.. dus jij komt terug als bodybuilder hier:P

    Spreek je later!

  • 14 November 2009 - 18:30

    Ria:

    Hoi Jurgen,

    Volgens mij had je beter naar een psychiater kunnen gaan i.p.v. naar de fysio, want wie bedenkt het nu om 's morgens om 5 uur of zoiets in het zwembad te gaan liggen.Dit houdt voor ons wel in, dat jij, als je weer thuis bent, elke ochtend met Spirit kunt gaan wandelen, want jij bent dan de vroege vogel in huis.
    Dat is natuurlijk wel een positieve kant aan dit verhaal.

    groetjes.

  • 16 November 2009 - 21:05

    Rex:

    Hee dit Jurgen,
    Harstikke goed dat je voor de 2A's gaat, je moet er wel wat voor over hebben om zo vroeg je uit te moeten. Succes en tot horens.

  • 18 November 2009 - 08:41

    Ria:

    Hoi Jurgen,

    Leuk, dat er weer wat foto's zijn, waarop we kunnen zien waar je bent geweest en wat je hebt gedaan. Het lijkt erop, dat je je aardig thuis voelt en gewoon lekker gek meedoet met de anderen.
    Ga daar gewoon mee door.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 26085

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: