20/12 t/m 9/1 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 20/12 t/m 9/1 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

20/12 t/m 9/1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

09 Januari 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

De kerstvakantie is helaas weer voorbij en school is weer begonnen. Zou wel lekker zijn geweest als de vakantie een weekje langer zou zijn geweest.

Tijdens de kerstvakantie heb ik erg veel zwem trainingen gehad. Ongeveer elke dag 1. Deze vakantie periode voor zwemmen word ook wel Hill week of Hell week genoemd omdat het de zwaarste weken van het seizoen zijn. De trainers zijn getrouwd en hun achternaam is Hill dus vandaar de naam. een voorbeeld van een traing is een start met 800 meter warming up, 16 keer 50 meter in 1 minuut, 6 keer 100 meter in 1 minuut 50, 16 keer 100 meters kicking met fins, als afsluiting moeten we dan altijd zwemmen en alleen onze armen gebruiken. Je hebt dan een ding tussen je benen zodat je benen blijven drijven. Ik zit gelukkig in de groep met de langzamere mensen. Voor onze groep was de training lichter dan voor de andere groep. De andere groep begon elke dag een half uur eerder en trainde soms ook nog langer door.

De vakantie bestond gelukkig niet alleen uit zwemmen. We hadden vrij met kerst. Op de dag van kerstavond hadden we alleen in de ochtend trainen. Na die training zijn we richting saint Joseph gegaan om Lori's vader op te halen. Nadat we die hadden opgehaald zijn we doorgereden naar een zus van Lori waar we kerstavond zouden zijn. Die mensen hadden echt een mooi huis, maar een beetje in de middle of nowhere. Toen we daar aankwamen hebben we eerst wat gegeten met iedereen die daar was. Zoals ook met thanksgiving was er weer kalkoen en ook een heleboel andere dingen. Nadat iedereen had gegeten zijn de kadootjes gan doen. Zoals altijd pakken de Amerikanen het groot aan. Als je zag hoeveel kado's sommige mensen kregen en dan ook wat voor kado's dan vraag je je bijna af hoe het kan dat we in een economische crisis zitten. Ik heb pantoffels en heel veel snoep gekregen(dat is altijd goed). We zijn daar die nacht ook blijven slapen en Jonas en ik mochten in de kelder slapen. De volgende ochtend hebben we eerst ontbijt gehad en zijn daarna door gereden naar een andere zus van Lori om daar ook kerst te vieren. We hebben daar voor lunch ons kerstdinner gehad met kalkoen die ze zelf geschoten en gevangen hebben. De zoon van die zus is bezig met zijn eigen ijsring maken om ijshockey te kunnen spelen. Het had alleen nog niet genoeg gevroren dus we moeten nog een keer terug komen daar. Ook daar hebben we nog weer kado'tjes gedaan dus ik ben goed verwend met kerst. Omdat er slecht weer werd verwacht zijn we optijd naar huis gegaan zodat we niet telaat terug zouden zijn. Thuis hebben we dan nog met Burt kerst gevierd. Ik heb van Lori een ding gekregen van Lori met een foto van spirit in het dat je in de kerstboom kan hangen. Kerst was erg druk, maar gezellig. 2 kerstdagen zoals in nederland zou wel lekker zijn geweest.
We zijn ook nog op een vrije middag naar een bioscoop geweest om een kerstfilm in 3d te bekijken. Nadat de film was afgelopen zijn we naar de kamer gegaan waar alles word geregeld. Er was een glazen wand dus je kon zien hoe alles word voorbereid om een film te kunnen bekijken. Nadat die gast klaar was voor de volgende show mochten we in die kamer kijken omdat we de hele tijd bleven kijken om te zien hoe hij het deed. Het was best wel interessant om te zien wat er gedaan moet worden en hoe het gedaan word.
Je zou denken dat ze alles groot vieren hier in Amerika, maar ze weten niet echt hoe ze oud en nieuw groot kunnen vieren. Ik denk dat oud en nieuw hier een beetje saai is als je het vergelijkt met nederland. In nederland heeft iedereen gezellig vuurwerk en wens je iedereen op straat een gelukkig nieuwjaar om 12 uur en hier kijk je hoe de bal in new york naar beneden komt en je wenst de mensen in huis een gelukkig nieuwjaar. Het was wel jammer om het vuurwerk in nederland te missen omdat sommige mensen er toch altijd wat moois van maken.
Op school komen de eindtesten er dan bijna aan. Eigenlijk iets wat we in nederland kennen als een toetsweek, maar hier hebben ze het aan het eind van een semester.

• 09 Januari 2010 - 16:48

Wouter:

Leuke foto's van de kerstvakantie!

En mooi dat je een beetje vakantie hebt kunnen houden,, maar volgens mij heb je ook wel gewoon een keer een weekje helemaal níets nodig;) ff niet trainen enzo,, maar dat komt na je eindtesten misschien wel...

Ik zie er naar uit dat je weer een keer terug komt man, spreek je snel!
    Grz

• 19 Januari 2010 - 18:45

Cora En Lia:

Jammer, de fotos van het zwembad zijn onscherp overgekomen, dus het is gissen wie jij bent. Wat een prestaties moeten jullie leveren, voor welke sport dan ook. IPV lekker met de Kerst vacatie en rust te hebben moest je s'morgens nog trainen.
    Wel grappig dat er zoveel kalkoen gegeten wordt, het lijkt wel net kip in Nederland.Maar de hoofdzaak is dat je het lekker vindt, want daar horen wij jou niet over, en wat er b.v. allemaal bij geserveerd wordt.
    Hier is het inmiddels harte winter geworden met heel veel sneeuw en ijs. Men is druk in de weer of er misschien weer een 11-steden-tocht gehouden kan worden. Hier in Loosdrecht hebben wij voor het eerst sinds 1996 weer de Loosdrecht-classiker gereden. 100 km voor de heren en 60 km voor de dames. Na Loosdrecht barstte het natuurlijk in het hele land los van de marathons, en de kortebaan-- wedstrijden,
    maar wij zijn blij als het weer voorjaar wordt.
    Cora en ik hopen dat deze brief wederom in goede omstandigheden mag ontvangen, en wij wensen je veel succes toe met je verdere studie.
    Lieve groet van the two cybergirrrrrls.

• 26 Januari 2010 - 21:08

Rex:

Hoi Jurgen,

Ik zie nu pas dat je foto's hebt geplaatst. Het is gokken wie jij bent. Ik neem aan dat jij degene bent die als eerste op het startblok staat om een duik in het water te nemen.

• 27 Januari 2010 - 19:11

Jurgen:

Ja ik ben degene op het eerste startblok