12/4 t/m 17/5 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 12/4 t/m 17/5 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

12/4 t/m 17/5

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

17 Mei 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Ik zag net dat het alweer een tijdje geleden is dat ik een verhaal had geplaatst dus hier is maar weer een update wat ik deze laatste periode heb gedaan. ik heb eigenlijk niet hele spectaculaire dingen gedaan, maar ik heb me in ieder geval niet verveeld.
Het eerste dat ik dan gedaan heb was wel spectaculair. Ik heb hier in Ann Arbor president Obama gezien een aantal weken terug. hij kwam hier naar de diploma uitreiking van de universiteit van Michigan. Ik heb overal mijn connecties rond lopen dus voor deze gelegenheid had ik mijn connecties ook weer. Met de laatste bijeenkomst van het zwemteam zeiden mijn coaches dat ze naar obama gingen en dat ze zouden kijken of ze ook kaarten konden krijgen voor Jonas en mij. Een paar dagen voordat hij zou komen belden ze dus om te zeggen dat ze extra kaarten hadden voor Jonas en mij. We moesten die zaterdag vroeg opstaan. We moesten om 6 uur opstaan zodat we om kwart voor 7 bij de zwem coaches zouden zijn. Vanaf hun huis zijn we naar het michigan stadion gelopen. Het weer had wat beter kunnen zijn. Toen we vertrokken regende het erg hard en dat ging ook nog een tijdje door toen we in het stadion worden. Maar gelukkig hadden we iets zodat we in ieder geval droog bleven. Wij waren dus rond half 8 in het stadion en we hoorden van iemand anders dat Obama pas om 8 uur vanuit Washington zou vertrekken om in Ann Arbor een speech te houden. Het weer werd later gelukkig wat beter. Het was speciaal om de president van Amerika te zien, niet eens alle amerikanen kunnen dat zeggen.
Ik heb ook prom gehad van school een paar weken terug. Dat was erg leuk. ik ging samen met een meisje van Oekraine. We zijn eerst samen met wat andere lui uiteten geweest. Dat duurde iets langer dan gepland. We zouden om 7 uur beginnen en rond 9 uur klaar zijn. We begonnen om 7 uur maar waren pas klaar om 10 uur. Daarna zijn we dan naar prom gegaan wat alweer om half 12 afgelopen was. Dat vind ik nog steeds dom hier, al die feestjes van school zijn al om half 12 afgelopen. Nog een paar weken meer en dan heb ik weer de nederlandse tijden voor feestjes. Het was in ieder geval een leuke tijd.
Ik ben afgelopen weekend dan naar Detroit geweest naar een kunstmuseum met wat mensen van YFU. Daarna zijn we nog uiteten geweest. we hadden ons avondeten rond half 11 dus dat was wel aardig laat en ik had ook wel honger tegen die tijd. Het duurde wel een aardige tijd voordat we weer thuis waren. normaal duurt het iets van 45 tot 60 minuten en nu iets langer. Het was de moeite waard. ik heb nu in ieder geval auto's gezien die de mensen zelf getuned hebben. Sommige waren lelijk, dan hebben ze een auto en dan met die reuze wielen eronder. Ik heb ook een auto gezien dat de voorkant en achterkant op en neer gaat dat was wel grappig om te zien. We stonden op een gegeven moment bij stoplichten en daar was ook een tankstation. Dat was de ontmoetingsplaats voor alle gangster met hun coole auto's. Daarna reden we op een straat waar je stapvoets met je auto rijd en hadden sommige auto's hun deuren open om te showen hoe cool ze zijn. Ze hadden van die lamborgini deuren die open gaan naar boven. Het was wel grappig om dat daar te zien, maar je kan ook niet anders verwachten in Detroit. Stad van de auto industry, ookal is die niet zo goed op dit moment.
Nu ik zelf niet meer een school sport moet ik me maar bezighouden met andere dingen en een van die dingen is om sport te kijken. ik heb vorige week alle honkbal wedstrijden van de Detroit tigers tegen de new York Yankees gezien. Van de 5 wedstrijden hebben de Detroit tigers er 4 gewonnen.
ik sport zelf ook nog wel. ik ga hier nu naar fitness. het is in ieder geval goedkoper dan in nederland, veel goedkoper. Ik maak er op dit moment niet zoveel gebruik van maar dat komt wel weer als ik klaar ben met school.
Ik heb nog maar een weekje school over en dan zit school er weer op. ik ben de dagen aan het aftellen. het is nu maandag en vrijdag ben ik klaar. Ik heb nu nog echt een idee wat ik die tijd ga doen, maar alles is beter dan om 6 uur opstaan om naar school te gaan. Ik ben deze laatste weken wel druk met school. heb 4 of 5 projecten die ik moet doen. Ik zal het allemaal wel overleven. moet maar denken nog maar een paar dagen en dan ben ik er vanaf.
het jaar begint nu toch wel op te schieten. School is bijna over en dan heb ik eerst een paar weken voordat me ouders hier naar toe komen en dan is het bijna over.
Ik bedenk trouwens net wat ik gaan doen wanneer ik klaar ben. Ik ga het wk bekijken wanneer ik klaar ben met school en het wk start ergens in juni. De eerste 2 wedstrijden van nederland in de poulfase beginnen hier om half 8 in de ochtend al dus dat is wel vroeg opstaan, maar ik moet ze hier in Amerika toch wel aanmoedigen.
Me verhaal is toch nog langer geworden dan ik aan het begin had gedacht

  • 17 Mei 2010 - 20:28

    Deniece:

    Super tof met die auto's die op en neer bewegen haha, zo'n eentje ga jij zeker ook aanschaffen? ;)

    Veel plezier nog, geniet er nog even van en dan zien we je al vrij vlot weer terug hier!!! Kun je weer feesten tot diep in de nacht ;)


  • 17 Mei 2010 - 20:54

    Jurgen:

    Ja dat ga ik zeker doen. Dan ben ik helemaal de bom in nederland. :P
    Nee geen auto die op een neer gaat, maar wel eentje waar de deuren van omhoog open gaan

  • 17 Mei 2010 - 20:55

    Wouter:

    Hee gast,

    Jij met je connecties:P Haha mooi man, Holland-hooligans in Amerika;)

    Succes met je laatste projecten en nog veel plezier daar!

  • 18 Mei 2010 - 10:54

    Heleen:

    Great om Obama te zien en te horen speechen. Ik vind het een inspirerende man. Je komt nu aan wat leukere dingen toe dan alleen maar jezelf aftrainen en sporten. Dat maakt al met al je hele verblijf tot een kleurijk geheel. Nu je laatste schooldagen al. Achteraf gaat het toch verschrikkelijk snel allemaal. Het zijn ervaringen die je de rest van je leven met je meeneemt. Waarschijnlijk ga je Nederland straks een beetje saai vinden, maar dan komt er wel weer iets anders. Veel plezier nog de laatste weken, want nu is de koek bijna op. Bedankt voor je verhalen. Groetjes

  • 18 Mei 2010 - 13:50

    Ria:

    Hoi Jurgen,

    We hebben je wel net gesproken, maar toch is het ook leuk je verhaal te lezen en ook te merken, dat je weer heel blij bent ons te zien over een aantal weken. Wij hebben er wel zin in.
    Lekker voor jou, dat het er nu op school bijna opzit en je nog voldoende tijd hebt om uit te rusten voor je weer thuis komt en dan natuurlijk weer heel druk zal zijn met ?????
    Nu nog even je certificaat in ontvangst nemen en dan misschien nog feesten met lui, die echt een diploma hebben behaald op Pioneer.
    Geniet van de laatste 1,5 maand, die je nog te gaan hebt.

  • 18 Mei 2010 - 19:58

    Rex:

    Goed om je leuke verhaal weer te lezen. De auto's waar de voorkant en achterkant om hoog kunnen, gaaf man. Het sporten is wat minder geworden maar gaat nog wel weer naar de sportschool toe, je moet wel je conditie om pijl houden. De school zit er bijna op en kun je het certificaat in ontvangst nemen. Nog enkele weken en dan zullen wij eens bekijken waar je het afgelopen jaar hebt gewoont en waar je op school hebt gezeten. Misschien kunnen wij ook nog wel gebruik van jouw connecties.
    Hé kerel maak er nog een paar super weken van voordat je het weet sta je weer op de Nederlandse bodem.

  • 22 Mei 2010 - 18:27

    Henk & Aaltje:

    Hoi Jurgen, achteraf gaat de tijd dan wel weer snel he? Ben je al weer klaar met je schooljaar. Prom is ook wel speciaal lijkt me. En dan krijg je nog n certificaat begrijp ik, knap gedaan hoor! Ja, ik neem toch wel aan dat jij voetbal gaat kijken!Spannend om je ouders na zo lang weer te zien he? Nog fijne laatste weken gewenst daar! groetjes.

  • 26 Mei 2010 - 18:08

    Wiebe:

    Beste Jurgen,
    het is bijzonder dat je president Obama hebt kunnen aanschouwen. Feitelijk een historisch moment dat ze je nooit kunnen afpakken. Je kunt nu gaan freewheelen en de rest is van later zorg.
    Groet,
    Wiebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 26083

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: