18/5 t/m 23/6 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 18/5 t/m 23/6 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

18/5 t/m 23/6

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

23 Juni 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Dit is dan weer het laatste verslag van dit jaar voordat ik hier weer vertrek vrijdag. Ik moet zeggen dat ik er toch weer naar uit kijk om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien.

School zit er nu al iets van 4 weken op dus dat is erg lekkker. Ik heb niet zo super veel gedaan, maar wel elke ochtend lekker uitgeslapen. Dat had ik wel nodig na elke dag om 6 uur opstaan voor school. Verder nog een beetje downtown geweest in Ann Arbor met verschillende mensen en een beetje naar de sportschool.

Ik heb ook de diploma uitreiking gehad van school. We hadden in de ochtend een generale repetitie omdat alles perfect moest gaan. We waren met iets van 650 studenten die geslaagt waren dus ik was al bang dat het een eeuwigheid zou gaan duren, maar dat viel gelukkig nog wel mee. Zoals je ook wel van die films kent moest ik ook zo'n jurk en een hoedje op tijdens de diploma uitreiking. De diploma uitreiking duurde uiteindelijk maar 2 uur dus dat viel reuze mee. Ze leesden of lazen alle namen achter elkaar voor dus daar waren ze zo mee klaar. Zo bijzonder was het vor mij niet echt omdat het eigenlijk niet echt veel betekent vboor mij omdat ik in nederland ook al mijn diploma gehaald hebt. Die avond na de diploma uitreiking hadden we dan een sluit in feestje in de school. Het begon om 11 uur en eindigde rond half 5. Je kon de school voor half 5 niet uit. Je moest de hele tijd blijven. Het feestje was erg leuk. ze hadden allemaal verschillende din gen. Ze hadden springkussen, eentje gewoon om te ouwehoeren en een andere dat je met z'n tweeen tegen elkaar kan racen. Dat was erg grappig. Ze hadden er ook een casino wat ook leuk was. Ik heb me die nacht in ieder geval prima vermaakt.

Verder opzich niet zo heel vel gedaan voordat mijn ouders kwamen. Het was erg kleuk toen mijn ouders kwamen. Ze kwamen hier op een zaterdag en ik heb ze een kleinj beetje Ann Arbor laten zien in de dagen die volgde en dat we hier waren. Ik heb ze onder andere het winkelcentrum laten zien hier. Het is niet zo super groot maar toch nog wel even leuk om te laten zien. Ik heb ze ook nog de school laten zien waar ik naar toe ging. Ze vonden het een erg grote school. Het was ook een erg grote school, maar dat wend wel nadat je je weg er hebt gevonden.

Op dinsdag zijn we dan in de ochtend naar chicago vertrokken met een bus. Het was allemaal goed geregelt en goedkoper dan dat we voor het parkeren moesten betalen want dat is veels te duur in chicago. We hebben erg veel gezien. De eerste dag het aquarium. Het was erg leuk, maar wel druk omdat het gratis toegang was die week. Je kon een pas kopen zodat je naar de gedeeltes kon waar je met gratis toegang geen toegang toe hebt dus dat was wel erg handig.Toen we eruit kwamen regende het heel hard dus moesten we poncho's kopen zodat we niet helemaal zeiknat zouden worden. Verder zijn we nog naar een rock & roll show geweest met muziek van Elvis, Johnny Cash en nog 2 andere gasten van wie ik de naam ben vergeten. Ik heb er een leuke tijd gehad en ben blij dat ik nog een keertje naar chicago ben gekomen. We hebben ook een rondvaart gemaakt op de rivier en ze lieten de verschillende gebouwen zien wat erg leuk was. We zijn verder ook nog naar 2 gebouwen geweest waaruit je een uitzicht over de stad had. Het was opzich wel leuk om te zien, maar alle steden lijken van bovenaf wel aardig op elkaar. We hadden op vrijdag in de ochtend al erg warm weer en aan het einde van de middag kregen we een storm. De strom was zo heftig dat het ramen uit verschillende gebouwen had geblazen. We gingen een winkel in en toen we 10 minuten later eruit kwamen was het helemaal donker buiten, het leek wel alsof het nacht was. Wij zijn in ieder geval weer veilig bij ons hotel gekomen die avond dus dat is mooi. We zijn nog bij de cheesecake factory ween eten. Dat is een restaurant waar ze verschillende cheesecaken maken. Op een stuk cake kun je de hele middag verder. Zaterdag ochtend zijn we dan weer terug gegaan naar ann arbor. Geen problemen gehad, alles was prima verlopen

Op zondag zijn mijn ouders dan vertrokken en nu ben ik bezig met voorbereiden om terug te komen.

Ik wil al mijn trouwe volgers bedanken die hier hun reactie hebben geplaatst bij mijn verhalen.

Tot zondag

• 23 Juni 2010 - 21:45

Rex:

Hoi, je hebt er weer een heel verhaal van gemaakt. De tijd is heel snel voorbij gegaan. Nu maar de koffers pakken en je voor gaan bereiden op de terugreis.
    Tot zaterdag.

• 24 Juni 2010 - 08:05

Wouter:

Heey gast,
    Hier één van je trouwe volgers;)

Het ziet er naar uit dat je het goed afgesloten hebt. Goede reis, en ik zie je zaterdag!

Grzz Wouter

• 25 Juni 2010 - 19:26

Henk & Aaltje:

Hoi Jurgen, het is wel mooi geweest zo onderhand he? Vinden wij ook. Sterkte met afscheid nemen, da's nooit leuk, en een hele goede reis terug naar ons kleine kikkerlandje.. Cu!

• 26 Juni 2010 - 11:19

Cora :

Zo te lezen heb je er erg veel zin in om naar huis te komen,toch wel apart die jurk en hoed en dat je nu een Amerikaans diploma hebt ,nooit weg! We zien je zaterdag,goede reis!