Begin van het einde - Reisverslag uit Rome, Italië van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu Begin van het einde - Reisverslag uit Rome, Italië van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

Begin van het einde

Blijf op de hoogte en volg jurgen

09 Januari 2015 | Italië, Rome

Na anderhalve week thuis te zijn geweest zit ik sinds 29 december weer in Rome. Een uurtje nadat ik terug was kwam er een vriend langs met 2 pizza’s voor in de oven en een paar biertjes. Was een goed begin om de laatste paar weken mee te beginnen. De eerste paar dagen waren echter wel behoorlijk koud. Er stond vooral veel wind.

Op oudejaarsavond hebben we met z’n vijven bij mij thuis gegeten aangezien ik toch als enige in de flat was. Samen met een Chileense gast heb ik Pastel de choclo y pollo gemaakt. Dat is een soort cake met gehakt, kip en mais in het kort gezegd. Een Roemeens meisje had nog een soort van gehaktbal achtige dingen gemaakt. Het enige nadeel van het bij mij thuis vieren was de rotzooi de volgende dag, maar het scheelde dat we niet met zoveel waren. Was er uiteindelijk gelukkig niet veel tijd aan kwijt. Rond een uurtje of 11, kwart over 11 zijn we uiteindelijk van mij flat naar het Colosseum gelopen om naar het vuurwerk te kijken. Er waren daar nog behoorlijk wat mensen op af gekomen. Verder zijn we die avond niet meer naar een kroeg geweest om uit te gaan. Was er volgens mij ook allemaal veel te duur om binnen te komen wat we van te voren al zagen.

Aangezien we van oudejaarsavond nog kip over hadden moesten we daar ook nog wat mee doen. Uiteindelijk heb ik daar samen met die Chileense gast bij hem thuis wat van gemaakt. Enige nadeel is dat hij naar een andere kamer verhuist is omdat hij in zijn eerste appartement super smerige huisgenoten had. Ik loop naar hem toe er nu ongeveer 20 minuten over in plaats van 5. Uiteindelijk moest het vooral niet te veel moeite zijn dus had ik een recept gevonden op internet met kip, bacon en aardappelen. Het is heel simpel: je wikkelt de bacon om de kip, snijdt de aardappelen in stukken, gooit het in een ovenschaal met nog wat kruiden erbij en je zet het voor een uur in de oven. Simpeler kan haast niet, sneller wel.

Verder doe ik hier vooral een beetje rustig aan. Ben een keertje met wat lui naar de bios geweest en overdag ben ik rustig aan het leren voor een tentamen wat ik 15 januari nog heb. Dat is overigens ook het enige tentamen dat ik hier nog heb. Ik heb nog een paar dagen de flat voor mezelf. Zondag komt Cristina weer terug vanuit Madrid. Daarnaast heb ik deze week m’n afstudeervoorstel op school ingeleverd dus als het een beetje mee zit wordt dat in een keer goedgekeurd.

Na de eerste paar koude dagen nadat ik terug was is de temperatuur inmiddels weer gestegen. Overdag komt de temperatuur weer ruim boven de 10 graden uit en niet onbelangrijk: het zonnetje schijnt dan ook nog.

Vandaag over precies 3 weken zit ik op dit moment in het vliegtuig naar huis en zit mijn avontuur erop.

  • 09 Januari 2015 - 19:07

    Rex:

    Hoi Jurgen, wellicht zal dit het laatste verhaal zijn wat je vanuit Rome schrijft. Je hebt een hele ervaring opgedaan zowel het studeren, vrienden maken en voor jezelf opkomen. Man ik vind het een hele prestatie wat je de afgelopen jaren hebt bereikt en nog hoopt te bereiken. Nu afstuderen en in juli kun je zeggen dat was dan mijn studietijd en kun je hopelijk terug kijken op een mooie tijd. Jurgen veel succes met het voorbereiden van de je toets en maak er nog een mooi tijd van.
    Groet, Rex

  • 10 Januari 2015 - 12:10

    Martien Vrolijk:

    Jurgen,

    succes in de laatste periode. zuig het op als een prachtige ervaring en zie het als het einde van een nieuw begin


    groet

    martien

  • 11 Januari 2015 - 12:07

    Heleen:

    Dag Jurgen,
    Allereerst nog een gezond en goed Nieuwjaar gewenst met hopelijk het bereiken van alle gewenste resultaten. Tot nu toe is het je goed gelukt te komen waar je wilt zijn, dus je kunt alle vertrouwen hebben dat je zo doorgaat. Als bijkomend effect van je Italië avontuur heb je internationaal leren koken en dat is ook altijd handig. Mooi dat het goed weer is in Rome, want dat maakt het trainen voor de 8 van Apeldoorn leuker. We zien je 1 februari op de Loolaan rennen. Tot die tijd nog succes met de studie en de tentamens en nog wat plezier met je nieuwe vrienden.
    Groetjes
    Heleen

  • 11 Januari 2015 - 15:41

    Peter:

    Hi jurgen,

    De verhalen worden korter, en het aantal dagen dat je daar blijft ook. Succes laatste dagen en tot snel in Nederland, Duitsland of Rome....:p

    Cheers

  • 14 Januari 2015 - 13:49

    Wiebe:

    Hoi Jurgen,
    succes gewenst met je tentamen morgen. De laatste lootjes? Nog even volhouden. Je zult barstensvol indrukken terug komen en dan moet je alles nog eens op een rijtje zetten.
    Hartelijke groet,
    Wiebe

  • 15 Januari 2015 - 13:21

    Ria:

    Hoi Jurgen,
    Lees net dat je laatste tentamen in Rome erop zit en dat je ook deze hebt gehaald. Echt super. Nu kun je nog even genieten van je Romeinse leven en dan lekker afstuderen in Nederland.
    groetjes,
    Ria

  • 25 Januari 2015 - 11:11

    Cora:

    Hoorde net van mama dat je vrijdag naar huis komt.Met je laatste tentamen ook gehaald, kun je nog lekker een weekje freewheelen! Vind het helemaal geweldig wat je de afgelopen maanden allemaal gedaan en bereikt hebt . Veel nieuwe mensen ontmoet en ook nieuwe ontdekkingen gedaan over jezelf in al de verschillende situaties die je beleefd hebt, kan ik me zo voorstellen. Dankjewel voor al je verhalen en een goede reis terug!
    liefs cora

  • 26 Januari 2015 - 21:55

    Wiebe:

    Hoi Jurgen,
    het is zaak je voor te bereiden op je terugkeer, daar er vrijdag sprake zal zijn van winterse buien. Niet zo erg als destijds op de A-50, maar be prepared. Ga je deze blog voort zetten, mochr er definitief sprake zijn van backpacking later dit jaar? Tot nu toe met veel interesse je verhalen gevolgd.
    Hartelijk groetend,
    Wiebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 26117

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: