Hoe plannen veranderen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu Hoe plannen veranderen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

Hoe plannen veranderen

Blijf op de hoogte en volg jurgen

09 Maart 2016 | Indonesië, Kuta

Na mijn laatste blog heb ik nog 1 dag in Nelson Bay doorgebracht voordat ik de bus weer terug naar Newcastle nam om daarna door de reizen naar Port Macquarie. Bij aankomst in Newcastle heb ik samen met een gast uit het hostel van Port Stephens op goed geluk surfboards geleend van het hostel omdat het toch gratis was. Het was niet een heel groot succes. Het is toch wat lastiger als je het zelf probeerd.
De laatste dag in Newcastle en de eerste dagen daarop in Port Macquarie kunnen het best omschreven worden als nat. Het kwam er met bakken uit de lucht zetten. Daardoor niet heel veel gedaan. De laatste 2 dagen waren beter waarop ik naar het strand ben geweest, een rondje langs een vijfer heb gelopen waar allemaal vleermuizen in de bomen hingen en voor $10 steak heb gegeten, wat op ongeveer €7 neerkomt.
De volgende stop was Bellingen. Ik moest hiervoor de bus naar Urunga nemen en daar werd ik opgehaald door iemand van het hostel. ‘ s avonds met lui uit het hostel met banden over de rivier gedreven. Het was een mooie uitdaging om de weg richting de rivier in het donker te vinden. Omdat ik al een tijdje met het idee liep om 2 naar Fiji te gaan heb ik daarmn vliegticket voor geboekt. Voordat ik de bus naar Coffs Harbour nam ben ik eerst met iemand uit het hostel naar Dorrigo geweest. Hier zijn we naar een uitkijkpunt en de waterval geweest. Daarna zijn we naar de never never creek geweest om te zwemmen en met een touw boven het water te slingeren. Aan het eind van die middag weer naar Urunga gebracht vanwaar het nog 20 minuten met de bus naar Coffs harbour was.
In coffs harbour ben ik langs de rivier naar de Botanic Gardens gelopen waar ik een paar uur heb doorgebracht omdat het zo groot was. Verder heb ik ook nog de Jetty Jump gedaan, wat inhoud dat je van de pier de zee in springt. Na de sprong met lui naar het strand geweest om te relaxen.
De volgende stop was yamba. Om hier te komen moest ik de bus al om half 7 nemen. Na aankomst eerst wat rond gelopen omdat ik nog niet kon inchecken en s middags naar de green pools in Garry geweest om te rots springen. De hoogste waar we vanaf zijn gesprongen was ongeveer 15 meter hoog. Verder is er niet extreem veel te doen in yamba behalve naar het strand gaan.
De dagen erop in Byron Bay waren eigenlijk hetzelfde; ook hier veel tijd op het strand doorgebracht. Het enige wat er echt te doen is, is naar de vuurtoren lopen en dat heb ik dan ook gedaan voor de zonsondergang. Hier had ik met een Duits meisje afgesproken die ik in Coffs Harbour heb leren kennen. Uiteindelijk zouden we nog een week een soort van samen reizen voordat ik naar fiji zou vliegen. Zij nam de bus van een ander bedrijf, maar we zouden wel naar dezelfde plekken gaan. Vanuit Byron Bay de bus naar Surfers Paradise genomen. Van veel mensen hoorde ik dat het niet veel is, maar ik vermaakte me er wel prima. Een van de dagen zijn we er naar het waterpark geweest. Het was er nier super druk dus we hoefden nooit lang bij een glijbaan te wachten. Het weekend dat ik hier zat bereikte me het nieuws dat een van de zwaarste cyclonen in de Pacific Fiji had getroffen. Vanaf dat moment checkte ik een paar keer per dag het nieuws om te zien of er updates waren omdat ik een paar dagen later die kant op zou vliegen. Ik heb een paar keer mn gedachte veranderd. Ik zou 2 dagen in Brisbane doorbrengen voordat ik zou vliegen en mn eerste ochtend hier had ik besloten om definitief naar Fiji te vliegen. De rest van die dag ben ik naar de Botanic Gardens geweest en naar south bank waar ze een nep strand en zwembad langs de rivier hebben aangelegd. De dag voor mn vlucht werd ik toch realistisch en verstandig dat het geen goed idee was om die kant op te vliegen. Na contact opgenomen te hebben met de luchtvaartmaatschappij was het mogelijk om kosteloos mijn vlucht om te boeken naar Bali. Ik moest alleen het verschil in prijs betalen.
Mijn vlucht naar Bali was pas om 7 uur s avonds dus ik had nog de hele dag in Brisbane. Ik ben deze dag naar 2 musea en het neppe strand geweest.
Ik landde om 11 uur in Bali en als je de aankomsthal inloopt staan er tientallen taxichauffeurs die tegen je aan beginnen te praten. Ik had een hostel in Kuta geboekt en daar ben ik door 1 van de taxichauffeurs afgezet.
S ochtends bij een tentje wezen ontbijten en een groot van de dag bij het hostel doorgebracht. Eind van de middag nog wel even naar het strand geweest. S avonds met iemand ui het hostel ergens wezen eten waar je tussen 5 en 9 uur onbeperkt kunt eten en drinken voor iets van €7.
De 2e dag in kuta een beetje rond gelopen, maar er zijn veel irritante lui die je wat willen verkopen en om de 10 meter zit een massage salon waar ze elke keer vragen of je een massage wil. S avonds weer op dezelfde plek gegeten en op de weg terug zijn mn schoenen verzopen omdat de waterafvoer op straat niet al te best is. Je liep eigenlijk gewoon door een rivier.
Vanuit kuta heb ik de bus naar Ubud genomen. Ik had geen idee hoever het was van de plek waar we waren afgezet naar mijn hostel dus ik begon maar gewoon te lopen. Op een gegeven moment begon het weer te regenen, maar het viel nog mee alleen toen begon het hard te regenen waardoor ik zeiknat was. Een taxi nemen schoot toch niet meer op omdat ik al nat was en behoefte aan een paraplu had ik ook niet meer toen ik iemand tegen kwam die ze verkocht. Op een late lunch na met iemand uit mn hostel en laat avondeten niet veel gedaan.
De eerste volle dag in ubud ben ik tegen het eind van de ochtend naar het monkey forrest geweest. Dit is een park waar er veel kleine aapjes rondlopen. Rest van de dag niet veel gedaan vanwege de regen. Er leek wel een soort van patroon in te zitten. In de ochtend was het mooi weer en in de middag begon het hard te regenen. Vanuit Ubud heb ik ook nog een tour gedaan langs 3 tempels en een rijstveld. Als je daar bent mag eem bezoek aan tempels niet ontbreken.
Na een paar dagen in ubud heb ik de boot naar Gili T genomen. Dat is een van de 3 gili eilanden voor de kust van Lombok. Bij aankomst op het eiland stonden er allemaal lui op het strand die accommodatie aanboden. Het was wel goedkoper dan het hostel dat ik had geboekt, maar dan zpu je er alleen zitten om met misschien een paar meer. Hier heb ik gelukkig alleen maar mooi weer gehad. Ik heb hier flink wat uurtjes op het strand doorgebracht em ben ook nog wezen snorkellen op 3 plekken rondom de verschillende eilanden. Bij de laatste stop hebben we zelfs nog schildpadden gespot. Er was elke avond een marktje met allemaal eet kraampjes waar ik op 1 avond elke keer heb gegeten met lui uit het hostel.
Na een paar dagen heb ik weer de boot naar bali genomen waar ik de laatste paar nachten doorbreng voordat ik weer naar brisbane vlieg. Vanuit Kuta heb ik 1 ochtend een tocht gemaakt naar mount Batur om de zons opkomst te bekijken. Mijn wekker ging daarom al om kwart over 1 omdat het anderhalf uur rijden was en we ook nog 2 uur in het donker met hulp van een zaklamp naar boven moesten klimmen. De zonsopkomst was erg mooi. Het was bewolkt, maar we zaten boven de wolken. Terug bij het hostel heb ik eerst geluncht en daarna mn ogen een paar uur dicht gedaan omdat ze toch dicht vielen. S avonds was er een parade in kuta waarbij elk tempel zijn eigen soort van praalwagen had gemaakt. Dit duurde mij echter te lang omdat elke tempel voordat ze door de straten gingen een dans opvoerden op een podium.
Vandaag, 9 maart, is het silent day. Dit betekent dat het niet is toegestaan om de straat op te gaan. De ingang van het hotel is ook met een zeil afgedekt. De regels zijn voor toeristen iets minder streng, maar we mogen in ieder geval niet de straat op. Er rijdt ook politie rond om hier op te controleren.
9 maart betekent ook dat de laatste maand van mijn reis is in gegaan.

  • 09 Maart 2016 - 08:07

    Wouter Rijke:

    Klinkt goed gozer! Jammer van Fiji, maar dan heb je wel n excuus om later nog ns te gaan ;-)
    Nog n maandje, tijd vliegt! Genieten nog even!

  • 09 Maart 2016 - 22:02

    Rex:

    Weer een hele ervaring rijker om van 15 meter hoog het water in te springen, maar wel gaaf.
    Geniet er de komende weken nog lekker van, de tijd schiet op om weer terug te keren.!!

  • 10 Maart 2016 - 14:35

    Henk En Hetty:

    Wat een reis!!
    Wat een verhalen!!
    Met heel veel plezier hebben we gelezen wat je allemaal hebt gezien en wat je hebt meegemaakt.
    Het lijkt wel of we een beetje met je meereizen..........
    Je hebt er inmiddels al heel wat vlieguren en bustochten opzitten.
    Leuk hoor, dat je met verschillende mensen contact hebt en samen optrekt.
    Geniet nog maar deze laatste weken en alvast een mooie verjaardag gewenst.
    Heel veel groeten uit Loppersum.
    H. en H.

  • 14 Maart 2016 - 22:07

    Wiebe:

    Hoi Jurgen,
    in het nieuws in Nederland ging het over de orkaan op de Fiji-eilanden, een aanval op backpackers in Australie en tenslotte het vergaan van een boot tussen verschillende eilanden in Indonesie. Dus heb je gezwijnd met alles. Maakt overigens niet uit, want wel is te lezen dat je veel beleeft en met vele culturen in aanraking komt.
    Als je over een maand in Nederland terug bent, zul je wel denken dat het een erg aangeharkt land is. Gelukkig maar, hoewel het voor sommige mensen misschien wel eens goed zou zijn wat verder te kijken. Geniet nog een maand, vier je verjaardag met verve en tot ziens in ons landje.
    Wiebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 26111

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: