14/11 t/m 22/11 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 14/11 t/m 22/11 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

14/11 t/m 22/11

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

22 November 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Ik ben al erg bezig om te zorgen dat ik naar wedstrijden ga van amerikaanse sporten. Zoals jullie al hebben kunnnen zien op de foto's ben ik naar een ijs hockey wedstrijd geweest. Dat is ook een mooie sport om te zien als ze elkaar tegen een glas aan duwen, het geeft ook een mooie knal als dat gebeurt. Het is anders dan american football maar misschien wel leuker om te zien omdat het spel sneller gaat en ze duwen elkaar omver op het ijs. Zoals het bij ijs hockey hoort hebbende spelers tijdens deze wedstrijd ook ruzie met elkaar gekregen. De hal was vele malen kleiner dan het football stadion, maar de supporters waren leuker om te horen. De supporters waren hetzelfdee als bij voetbal in nederland. Zingen voor je club en allerlei zooi schreeuwen en zingen tegen de tegenstander en de scheidsrechters.
Ik heb een paar dagen na het vorige verslag het bankuet van cross counmtry gehad. Dat was echt het einde van het cross country seizoen. Het was geen race of iets in die richting. Het een avond met alle renner en de coaches en de ouders. Tijdens deze avond word er teruggeblikt op het seizoen en hoe alle renners het deden.Er werd eerst gegeten en daarna begon de coach met praten. Tijdens een avond als dit worden de 2a's uitgereikt aan spelers die een goede prestatie hebben geleverd en die de letter nog niet hebben. Als je hem al wel hebt krijg je andere dingen voor je jacket. ik heb samen emt alle andere exchange studenten die in het team zitten een nummer gekregen voor het jacket. Alle exchange studenten hebben nummer 10 gekregen.
Ik denk eigenlijk dat dit alles wel was zo ongeveer wat ik deze periode gedaan heb.

ik zal voor de mensen die er benieuwd naar zijn even mijn gemiddeldes neer zetten;

marketing: A(96%)
wiskunde:B(86%)
current history:B+ (89%)
american history: B+(87%)
amerikaanse literatuur:B(85%)
entrepreneurship:A(94%)

De mensen in Nederland hebben een paar weken terug al vakantie gehad, maar ik heb komende week een paar dagen vrij vanwege thanksgiving weekend. Ik ben vrij vanaf woensdag tot en met zondag en daarna iets van 3 weken school en dan kerstvakantie.
Het is trouwens ook erg lekker dat ik hier in het laatste jaar zit. Ik hoorde deze week op school dat ik vanaf 21 mei zomervakantie heb. Dat is langer dan ik afgelopen jaar had na mijn examens.

Ik heb spullen voor zwemmen ook binnen dus training zal komende week of iets in die richting beginnen. De ochtend training start iets rond 6 uur dus dat word ongeveer opstaan rond 5 uur, kwart over 5.

  • 22 November 2009 - 17:05

    Wouter:

    Nice, jeetje je cijfers man:P Lekker hoor;)

    Veel plezier met zwemmen, ik ben benieuwd!
    Grtz

  • 22 November 2009 - 17:20

    Kari:

    Lekker bezig jongen,
    Mooie cijfers toch:).
    Keep up the good work;).
    Veel plezier verder nog.
    Groeten Kaar

  • 22 November 2009 - 17:42

    Eelco:

    Hee Jur,

    leuk die wedstrijden! ben eigenlijk wel benieuwd wat de coach over jou zei..
    Ziek man die cijfers, niet te goed je best doen he!

    groetjes

  • 22 November 2009 - 21:19

    Sietske:

    erg leuk je verhalen telkens te lezen!:D
    en wat een cijfers zeg, mooi man!=D
    veel plezier met het zwemmen!
    liefs!xx

  • 22 November 2009 - 22:44

    Justin:

    zozo jongen,. leergierig?:P
    mooi lijstje hoor, ga zo door. ene.. zo te zien vermaak je je daar wel ;)

    succes verder!

    laters

  • 23 November 2009 - 14:19

    Heleen:

    Proficiat met je scores. Dat je naast al je sport en aanverwante activiteiten toch deze percentages weet neer te zetten is wel erg gaaf. Je kamer is ook lekker ruim. Is het geen gekke ervaring om te merken hoe chauvinistisch je bent? Je had toch hier nooit gedacht een Nederlandse vlag op te hangen. Een Ajax vlag ok.
    Wat vliegt de tijd anders. Je eerste kwartaal is er al af.
    Veel vakantieplezier, want Thanksgiving is een groots feest, hoewel dat misschien meer in familieverband gevierd wordt. We horen wel hoe de turkey smaakte, maar neem hem maar niet "cold". Met Halloween had je trouwens ook een lekker stel op het bankje. Ze maken daar toch wel leuke feestjes van sommige dagen.
    We zijn alweer benieuwd naar je volgende bericht.
    Groeten van Ger.

  • 23 November 2009 - 20:41

    Aaltje :

    Je bent goed bezig Jurgen! Te gek dat je zulke resultaten haalt op school, knap hoor! Wel vroeg je bed uit als je gaat zwemmen... Succes met alles wat je doet. Groetjes, ook van Henk

  • 24 November 2009 - 20:28

    Jelle:

    Nice man. Ziet er goed uit! Veel plezier met zwemmen!

  • 26 November 2009 - 02:55

    Peter Te Sligte:

    Gaaf hoor wat je daar mee maakt, super veel sporten enz. goed bezig. En hele dikke cijfers hoor, je lijkt idd niks op je broer wat dat betreft;)

    gr Peter

  • 26 November 2009 - 08:49

    Fedo:

    Hee Jurgen,

    Knap om zulke cijfers te halen in een vreemde taal. Keep it up !!!

  • 11 December 2009 - 19:16

    Wiebe:

    Beste Jurgen,
    je cijferlijst ziet er prima uit, ondanks dat je ernaast nog veel andere dingen doet. Het zal mogelijk nog lastig worden om na terugkomst een studierichting te vinden die aansluit op de in de VS behaalde cijfers. Desalniettemin, ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 26196

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: