25/3 t/m 11/4 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 25/3 t/m 11/4 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

25/3 t/m 11/4

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

11 April 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Leuk, gezellig, druk, nieuwe vakantie adressen, heerlijk weer, lange dagen, vroeg opstaan, nieuwe vrienden. Dit zijn zomaar wat woorden om de reis naar Washington en New York met YFU the beschrijven. Ik wist dat het moeilijk zou worden om alles te herinneren omdat we zoveel zouden gaan doen dus heb ik maar een soort van dagboek bij gehouden voor deze week.

Dag 1 (zaterdag)
Het startte op zaterdagochtend om 8 uur. Dat was de tijd om op te staan en klaar te maken voor het vertrek. Het vertrek was om half 11 in een plaatsje 10 minuten verderop. Ik stapte op op de laatste opstap plaats dus ik had mazzel dat ik niet zo vroeg hoefde op te staan zoals de mensen die als eerste opstapten en om 4 uur al op moesten staan. Het was een erg lange reis. We kwamen om 9 uur bij het hotel aan vlak bij washington waar we zouden verblijven. We hebben onderweg nog geluncht en warm gegeten wat natuurlijk wat tijd mkoste waardoor we later in de avond pas aankwamen. Het hotel was erg netjes. Ik had 3 duitsers als kamer genoten. Dat was niet een grote verassing want de mensen studenten waren of duitsers of lui uit Azie.

dag 2 (zondag)
We werden om 7 uur gewekt. We hebben hier in het hotel ontbeten en zijn om 9 uur opweg gegaan naar Washiington. We hebben deze dag een aantal verschillende monumenten bezocht. Ik heb wel gemerkt dat er veel verkeer is in grote steden. Het duurt soms een lange tijd voordat je ergens bent wat normaal gesproken snel gedaan zou kunnen worden. We hebben de verschillende monumenten bezocht onder andere voor de koreaanse oorlog. We hadden ook de keuze uit verschillende musea om naar toe te gaan. Ik ben naar het ruimte museum geweest met wat andere gasten. Het was opzich wel een leuk museum. We hadden nog genoeg tijd over voordat we naar de bus terug moesten dus hebben we heerlijk buiten gezeten in het gras omdat het heerlijk weer was. We kwamen pas in de avond weer terug bij het hotel. We zijn toen snel naar het zwembad gegaan om hherlijk te relaxen. Het zwembad was tot 10 uur open en daarna zijn we naar de lobby gegaan om tot 11 uur te kaarten. 11 uur is de tijd dat we in onze kamer moesten zijn en ze begonnen met de kamer check of iedereen in de kamer was.

dag 3 (maandag)
Ook weer om 7 uur opgestaan en om 9 uur vertrokken. Vandaag zijn we naar het nieuws museum geweest. Dat was gewoon over de geschiedenis van het nieuws en de verschillende media. Ze hadden daar ook foto's die verschillende prijzen hebben gewonnen. Er was ook uitleg bij en het was interessant om te zien wanneer en wat de situatie was toen de foto genomen werd. We zijn daarna naar het holocaust museum geweest. Het opzich wel interessant, maar de meeste dingen die ze daar hadden wist ik al wel. Zer hadden het wel mooi geemaakt. Je ging eerst met een lift naar boven en vanaf daar liep je door de verschillende delen naar beneden. Het weer is tot nu toe erg goed hier. op zondag hadden we misschien iets van 30 graden en ook vandaag zitten we denk ik wel rond de 25 of 30 graden.

dag 4 (dinsdag)
7 uur opgestaan en om half 9 deze keer vertrokken om richting philedelphia te gaan waar we een deel van de dag doorbrachten voordat we verder gingen naar New York. Het is niet echt een stad waar ik zou willen als ik sommige buurten daar zag. We zijn daar naar een soort markt geweest was we dan onze lunch moesten gaan eten en daarna naar de hal waar the delceration of indepence is getekent. Nadat dat allemaal over was zijn we verder gegaan richting New York. Het was eigenlijk New Jersey want daar was ons hotel. Het tweede stuk van phileelphia naar New Jersey was 3 uur, maar hyet voelde stukken langer. Toen we aankwamen bleek dat we in een Hilton hotel zaten. het is een erg mooi hotel. Die avond zijn we even naar een winkelcentrum geweest om te eten en om te winkelen. In de avond hebben we verder niet veel boeiends meer gedaan. Alleen even naar de fitnessruimte geweest. Ik ging even rennen op de loopband en het rennen ging eigenlijk best wel makkelijk.

dag 5 (woensdag)
Dit was de eerste dag dat we New York in gingen. We konden in de ochtend eerste winkelen voor iets van anderhalf uur in een bekende straat. Naast een I love new york t-shirt heb ik daar verder niks gekocht. Het was er behoorlijk duur. de duurste riem van Diesel was bijvoorbeeld 360 dollar and de goedkoopste iets van 50 of 60. In de middag hadden we een rondleiding in de NBC studios. NBC is een tv kanaal waar ze verschillende shows maken. We zijn daarna naar het kantoor van de verenigde naties geweest. Dat was eigenlijk niet zo heel bijzonder. In de avond hebben we gegeten in het hard rock cafe op times square. Het was opzich wel mooi, maar die in San Francisco was mooier daar had je meer het idee dat je in een cafe zat en niet in een restaurant. Na het eten zijn we op times square geweest. Dat is een groot en druk soort van plein in new York. na het dinner dacht ik dat het wel donker zou zijn buiten en toen ik uit het hard rock cafe kwam was het nog licht en dan kijk je omhoog en dan zie je dat het toch al wel donker is. Samen met een paar andere hebben we onze foto daar op een groot scherm gekregen voor 15 seconden. Er was een winkel waar je wat moest kopen en als je dan wat kocht kon je een foto laten maken en die verscheen dan daar op een grooot scherm. Ik ben dus al dichter bij beroemd worden dan ik was daarvoor.

dag 6 (donderdag)
We zijn eerst naar het vrijheidsbeeld gegaan in de ochtend. het is op een eiland dus we moesten er met een boot naar toe. Het viel eigenlijk een beetje tegen hoe groot het was. Ik had verwacht dat het groter zou zijn. We hebben op het eiland iets van 30 minuten rondgelopen en zijn daarna new york in gegaan. We zijn daar met onze bus naar de plek geweest waar het world trade center was. Het was indrukwekkend om daar te zijn als je dan bedenkt wat er gebeurt is en de situatie en alle mensen. Het was vreemd ook vreemd om tussen die hoge gebouwen ineens een kale plek te zien zonder gebouwen. We zijn daarna naar central park geweest. Dat is een groot park in het midden van New York. Het is wel grappig dat je tussen al die hoge gebouwen ineens een groot park hebt waar je gewoon rond kunt hangen. In de avond zijn we naar een broadway show geweest. De show had de naam Fela. Het was over een man in Nigeria en een beetje over zijn leven en wat met zijn familie is gebeurt. Het was een musical en het dansen en zingen was erg goed.

dag 7 (vrijdag)
De eerste bestemming was de brooklyn brug. We hadden ook een jarige in onze bus, dus alle talen kwamen aan de beurt. Omdat ik de enige was die nederlands spreekt moest ik de nederlandse taal in mijn eentje vertegenwoordigen. Het was voor mij niet zo erg waarschijnlijk meer voor de mensen die naar mijn gezang moesten luisteren. We zijn op de brooklyn brug tot het midden gelopen en daarna weer omgekeert.We zijn daarna naar china town geweest. Je had de keuze om daar wat te eten of later in de middag op een andere plek. Ik wil opzich best wat proberen te eten, maar toen ik al die winkels daar zag was mijn keuze erg snel gemaakt. ik had ervoor gekozen om daar niet eten, maar op de plek later die middag. Het zag er allemaal vreemd uit en niet echt goed verzorgd. In egypte had ik al een soort van voedselvergiftiging en dat was niet zo heel prettig dus ik speelde het nu maar veilig door ervoor te kiezen om daar niet te eten. We zijn later naar een gebouw geweest en vanaf de top had je een uitzicht over New York. We hebben elke dag ongeveer tussen de 20 en 30 graden maar vandaag was het maar iets van 12 graden dus dat viel wel een beetje tegen. In de avond hadden we dan een feestje met alle exchange studenten. Dus met iets van 150 lui. Het was erg gezellig en het was jammer dat de reis nu bijna over was.

dag 9 (zaterdag)
Om half 6 opgestaan om om 7 uur in de bus te zitten om terug te gaan. iedereen was erg moei. Bij mij op de kamer hadden we niet veel slaap gekregen die nacht. Nadat we onze kamer check hadden zijn er nog wat lui van andere kamers naar ons gekomen en die waren ook niet zo heel vroeg weer weg. Het maakte niet uit want nu had iedereen in ieder geval iets te doen in de bus, namelijk slapen. De bus rit was erg lang en ik was blij toen ik weer terug was. Ik was alleen niet blij dat het betekende dat de reis nu ook over was.

Het was achteraf een erg leuke reis en hebben ook nieuwe vakantie adressen voor over een paar jaar. Ik zou opzich wel in New York willen wonen, maar dan voor misschien een jaar of 2, maar niet voor mij hele leven.

Vandaag( zondag) was er dan iets down town in Ann Arbor waar we naar toe zijn gegaan. Het was een sort festival met allemaal verschillende poppen zoiets als die je ziet met carnaval in Brazilie, maar dan lang niet zo professional.Ze hadden er ook een soort van drumband. Dat was erg cool. Ze maakten hun muziek op containers en met een deel gebruikten ze ook ladders waar ze op drumden en vanaf sprongen en er weer op.

Ik heb ook mijn vlucht gegevens gekregen wanneer ik terug ga. Ik vertrek op 25 juni hier in detroit en vlieg dan direct naar Amsterdam waar ik dan om 5 voor 6 in de ochtend aan kom. Ik vlieg gelukkig rechtstreeks van detroit naar amsterdam en niet met nog een stomme tussen stop zoals op de heen weg. Mijn reistijd is 7 uur en 50 minuten dus dat valt allemaal ook wel mee. Het is korter dan dat ik in de bus heb gezeten om naar Washington te gaan.

  • 12 April 2010 - 07:56

    Ria:

    Nu kan je vandaag weer lekker bijkomen op school na deze drukke week. Hopelijk kun je ons ook nog een paar tips mailen wat we echt moeten gaan zien als we jouw kant opkomen in juni.
    Heb je ook in China een logeeradres of ga je daar voor je stage of studie naar toe. Lijkt me handig als je Chinees leert spreken om later aan de slag te kunnen.
    Ga de komende tijd nog maar lekker genieten.

  • 12 April 2010 - 12:13

    Wouter:

    Hee man,

    Lekker hoor zo'n vakantie! We gaan idd nog wel naar USA als we 21 zijn, moet wel echt zwaar vet zijn(H)

    Lekker ook dat weer daar,, ik ben jaloers:P
    Geniet nog even daar,, voor je t weet zit je weer in het koude kikkerlandje!

    Cheers!

  • 12 April 2010 - 17:17

    Heleen:

    Leuk tripje gehad zeg. Heb je in Washington het Capitool ook nog gezien of is dat niet interessant voor studenten. De temperatuur was daar helemaal niet gek, maar die is bij jullie in An Arbor ook heerlijk zo te zien. Grappig dat je zoveel nieuwe contacten opdoet. Nu maar warm houden voor een logeeradres als je op reis gaat, want dat scheelt een heleboel geld. Je terugreis staat straks ineens heel snel voor de deur. Wij zitten een week in Stockholm als je aankomt. Je blijft die laatste periode nu zeker wel bij Lori wonen? Voor die kleine 3 maanden is het niet de moeite nog te verkassen. Moet je nu nog een keer aan zo'n zware sporttraining beginnen of mag je ronddobberen op vorige prestaties. Veel plezier in ieder geval met alles, maar dat zal wel lukken. Groetjes van Ger en Heleen.

  • 12 April 2010 - 19:09

    Wiebe:

    Hoi Jurgen,
    het is goed dat je alles probeert mee te maken dat maar mogelijk is. Hopelijk kom je erachter dat ons koude kikkerlandje nog niet zo verkeerd is. Onze trots op Nederland is omgekeerd evenredig aan de trots die Amerikanen voor hun land voelen en jij zou dit in positieve zin kunnen beinvloeden. Zo zie je maar weer welke inzichten een reis als de jouwe kan opleveren.
    Houdoe,
    Wiebe

  • 12 April 2010 - 19:09

    Wiebe:

    Hoi Jurgen,
    het is goed dat je alles probeert mee te maken dat maar mogelijk is. Hopelijk kom je erachter dat ons koude kikkerlandje nog niet zo verkeerd is. Onze trots op Nederland is omgekeerd evenredig aan de trots die Amerikanen voor hun land voelen en jij zou dit in positieve zin kunnen beinvloeden. Zo zie je maar weer welke inzichten een reis als de jouwe kan opleveren.
    Houdoe,
    Wiebe

  • 21 April 2010 - 13:28

    Cora En Lia:

    Hallo Jürgen. Wat een mooi verslag van alle dingen die jij gedaan hebt. Wat fantastisch dat jullie met z'n allen de kans krijgen om vanuit de organisatie zo veel moois en interessants te zien. Wij zijn blij voor jou dat dit je werd gegeven.
    Het is best al behoorlijk warm bij jullie, en dan plotseling zo'n koude dag ertussen..... hier blijft het ook nog steeds erg koud ondanks het mooie weer.In grote delen van europa waren tot en met gisteren alle luchthavens gesloten wegen een grote aswolk van een vulkaan in Ijsland.Het was een aardige chaos overal.
    Beste Jürgen, dit zal wel de laatste brief zijn die je in de USA van ons krijgt. Over 11/2
    week gaan wij 1 maand met vacantie en dan is het voor jou tijd om je koffers te pakken. Wij wensen je al the best, en een behouden thuiskomst in Nederland.
    Tot ziens in Apeldoorn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 26125

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: