24/03 t/m 24/03 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 24/03 t/m 24/03 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

24/03 t/m 24/03

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

24 Maart 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

ik zie nu pas hoelang het geleden is dat ik wat geschreven heb. Jullie verwachten nu dus waarschijnlijk een lang verhaal met wat ik gedaan heb de afgelopen periode. Ik zal is kijken wat ik kan herrineren en me best doen om wat leuks te schrijven. Misschien is het een idee voor de volgende keer voor mezelf om te schrijven wat ik gedaan heb zodat ik jullie alles kan vertellen.

Ik zal is beginnen wat als laatst gebeurd is. Ik heb dus afgelopen weekend alweer mijn 18e verjaardag gehad. Gaat toch best wel snel. Ik kan nog herrineren dat ik als klein jongetje aan de ordemolenweg woonde. Natuurlijk moet ik ook even de mensen die een kaarjte gestuurd hebben bedanken. Dus bij deze bedankt voor jullie kaarjte. Ik heb de 2 beste cadeau's voor me 18e verjaardag gekregen die je krijgen. Het eerste is natuurlijk m'n rijlessen en het tweede cadeau is een thuis shirt van ajax. Nu ik het trouwens over voetbal shirt heb. Ik weet dat amerikanen geen verstand van voetbal hebben, maar een paar weken terug was er echt een amerikaan die er geen verstand van heeft. Je zou bijna medelijden met hem hebben. Ik zag iemand lopen met een feijenoord shirt. Dan vraag je je toch echt af hoe dat mogelijk is om zoiets afschuwelijks in amerika mee te moeten maken. Maar weer even terug naar mijn verjaardag. Ik heb van lori ook een leuk shirt gekregen. Het is een shirt van een restaurant waar we de vrijdag voor mijn verjaardag uiteten zijn geweest. Het heeft op de achterkant de tekst Beer is the proof that god loves us and want us to be happy by Benjamin Franklin. We zijn op de dag van mijn verjaardag voor ontbijt ergens pannekoeken wezen eten. Was erg lekker. Daarna zijn we naar het westen van de michigan gegaan om ergens naar een robot wedstrijd te gaan wat lori en burt wilden doen. Dat was eigenlijk niet echt boeiend, maar dat kan gebeuren soms. Toen dat afgelopen was zijn we naar familie gegaan om daar te eten. We zijn maar even bij die familie geweest. na het eten zijn we naar nog weer andere familie gegaan die daar in de buurt wonen. Het is grappig om te zien hoe sommige familie van haar normaal is en andere familie is weer zo gek als een deur. We zijn daar ook wezen slapen. De volgende morgen zijn we ook weer voor ontbijt uit eten geweest. Voor de eerste keer dit jaar had ik pannekoeken die een beetje op nederlandse lijken. Hier heb je allemaal van die dikke pannekoeken, maar nu had ik dunnere. Daarna zijn we bij de man van lori's zus wezen kijken die voor z'n hobby oude auto's maakt, met een nieuwe motor waardoor ze stukken sneller gaan dan vroeger.

Ik ben deze periode ook nog "thuis" geweest. Ik ben naar holland, michigan, geweest. Ik ben daar geweest vanwege de staat kampioenschappen van zwemmen. Het was een behoorlijk eind weg. het was iets van 2 en een half uur met de auto. Zoals ook eerder dit jaar met cross country is het zwemteam ook tweede van de staat geworden. Het hele seizoen waren ze erg goed, maar verloren toen wel een wedstrijd van het team dat nu staat kampioen is. Ons team werd gewoon afgedroogd daar. De staatkampioen was veel beter dan ons team, dus iedereen was erg tevreden met de tweede plaats. Ik herriner me ineens dat ik jullie nog niet heb geschreven dat ik me hoofd heb kaal geschoren tijdens de herfstvakantie. Een dag voor de laatste wedstrijd voor degene die nog niet naar de staatkampioenschappen gingen hebben we ons hoofd kaal geschoren. Iedereen bracht de spullen naar het zwembad en dan gewoon boven de prullenbak eerst de tondeuse erover en daarna kwamen de scheermesjes er aan te pas. Ik had mazzel dat een van de aanvoerders mijn hoofd met de scheermesjes deed zodat je in ieder geval weet dat ze genoeg ervaring ermee hebben om je niet te snijden. Ik kwam dus ook met een tondeuse in me hond uit de kleedkamer en kon gelijk iemand haar eraf halen. Was ook weer een nieuwe ervaring. Ik had geen idee wat ik aan het doen was, maar diegene leeft nog steeds dus ik ga ervan uit dat alles goed gaat.

Nu word het toch al weer moeilijker met bedenken wat ik gedaan heb deze periode.

Ik ben ook druk geweest met bedenken wat ik volgend jaar wil gaan doen. Het was een moeilijke keuze, maar ik ben er nu uit dat ik gokje ga wagen. Het lijkt me in ieder geval leuk en als het ook nog leuk is is het helemaal prima. Ik ga me binnekort inschrijven voor international business and management studies in Arnhem. Het is een opleiding die helemaal in het engels gegeven word, met ook allemaal studenten van over de wereld. Was toch wel een moeilijke keuze om te maken, maar ik ga er in ieder geval voor.

Mijn klassen op school zijn wel oke. Alleen 1 klas is gewoon niet te doen. Niet omdat het te moeilijk is. Het is misschien wel moeilijk, maar dat komt meer omdat het ontzettend saai is. het is mijn government klas. Dus gewoon zooi over de overheid en die dingen. Er is echt niks leuks aan. ik weet ook niet meer waarom ik het aan het begin van het jaar gekozen heb. Ja je leert wel wat over amerika, maar dit is iets dat je probeert te leren voor je toets(wat erg moeilijk is omdat het totaal niet boeiend is) en het na de toets meteen weer vergeet.

Het zwemseizoen is nu over en ik ben een soort van sportloos. Ik ben geen sport op school gestart het nieuwe seizoen omdat het wel lekker is om niet elke dag te hoeven trainen en we willen in hget weekend leuke dingen gaan als het weer weer lekker word en dat gaat moeilijk als je sport aan het doen bent met wdstrijden enzo. Ik gan nu waarschijnlijk iets van fitness doen om wel fit te blijven en natuurlijk om niet te vet te worden zoals sommige amerikanen. Zo erg is het in ieder geval niet. Ik ben niet zoveel aangekomen. Misschien een klein beetje de eerste periode na het einde van het zwemseizoen, maar dat kan niet zo heel veel kwaad. Misschien kan ik het ook nog wel gebruiken.

Ik begin nu aardig ideeloos te worden met wat ik gedaan. Ik zal dan maar is gaan vooruitblikken naar de komende periode. Nog anderhalve week voordat ik weer heerlijk vakantie heb. Die vakantie betekent dat ik naar Washington DC and New York ga met YFU. Er gaan iets van 150 exchange studenten dus het zal zeker wel leuk worden. Ik kijk er erg naar uit en zal foto's plaatsen nadat ik terug ben.

Ik heb ook eene-mail gehad dat ze mijn terugreis aan het plannen zijn voor 25 juni. Dat betekent dat ik terug ben op een zaterdag wat een mooie dag is om uit te gaan(kleine hint voor wouter)

Ik heb er alweer 7 maanden opziiten. De eerste 2 weken gingen langzaam, maar daarna is alles erg snel gegaan en heb er zeker geen spijt van dat ik hieraan begonnen ben. Ik in ieder geval terug met wat ervaringen rijker. Wat ik wel gemerkt heb is dat het soms erg lastig is om in het nederlands te schrijven en dan vooral de gramatica.

dit was het denk ik wel weer voor deze keer. het was in ieder geval een lang stukje zodat jullie weer wat te lezen hadden

  • 25 Maart 2010 - 07:21

    JUstin:

    Nou Jurgen, mij heb je in iedergeval helemaal bij gepraat! tof dat je misschien internationale opleiding gaat doen!

    succes daarzo nog!

  • 25 Maart 2010 - 15:33

    Wouter:

    Haha jahaa we gaan die zaterdag heel wat inhalen dan:P

    En ik leef zeer met je mee dat je een feyenoorder hebt moeten zien in Amerika, terwijl je nog zo probeert er afstand van te nemen...

    Vet dat je naar Arnhem wilt!

    Nog gefeliciteerd en ik spreek je snel,
    cheers!

  • 25 Maart 2010 - 19:11

    Wiebe:

    Ja, herinneren is met 1 r en grammatica met 2x een m. Dus ja, Nederlands is een lastige taal. Desalniettemin, wat je aan ervaringen hebt opgedaan blijft je de rest van je leven bij.
    Groet, Maja en Wiebe


  • 25 Maart 2010 - 21:30

    Ria:

    Ook al had je niet veel te vertellen, je bent een heel eind gekomen met je verhaal. Deze worden steeds leuker. Ik denk, dat je nog maar wat langer weg moet blijven om goed te oefenen met het schrijven van teksten.
    Wij zijn er zo langzamerhand ook wel aan gewend, dat je weg bent, maar vinden het ook heel fijn als je straks weer terug bent met een heel veel ervaringen, die je later zeker van pas kunnen komen.

    groetjes

  • 28 Maart 2010 - 14:59

    Rex:

    Hoi Jurigen,

    Je hebt weer een lukt verhaal geschrevem. Ja je grammatacia is niet optimaal meer. Ik betwijfel of het wel beter wordt nu je een Engelse opleiding gaat doen. De tijd zal het leren. Noch een paar dagen en dan ga een leuke vakantiereis maken.
    Je zult veel plezier beleven in die week.

    Groetjes en tot horens.

    .

  • 28 Maart 2010 - 15:15

    Jurgen:

    Dat is ook de rede dat ik een engelstalige opleiding ga doen. M'n nederlands is al verloren

  • 29 Maart 2010 - 17:38

    Cora En Lia:

    Hoi Jürgen. Het is inderdaad wel een behoorlijk lang verslag voor jouw doen, en inderdaad je begint wat moeilijkheden met nederlands te krijgen dus het is goed dat je binnenkort weer hier bent.Cora en ik vinden het een goede keus van je met de studie in Arnhemnen we zijn natuurlijk nu al benieuwd hoe het zal gaan.Ook zijn wij benieuwd of jij je rijbewijs in Nederland gaat halen of dat nog even snel in Amerika gaat doen. Het zal daar ongetwijfeld sneller en makkelijker gaan dan hier.Hier bij ons is alles ok, en meer heb ik deze keer niet te melden. Have a good time and a lot of fun!
    Hartelijke groet ook aan Lorry en husband van Cora en Lia.

  • 30 Maart 2010 - 20:26

    Jurgen:

    Het is inderdaad makkelijker om mijn rijbewijs hier te halen, maar ik mag hier niet autorijden. Het mag niet van de organisatie en ik denk ook dat ik in nederland niet veel kan met een amerikaans rijbewijs

  • 05 April 2010 - 19:23

    Henk & Aaltje:

    Ha die Jur, toch leuk om je belevenissen weer te lezen hoor, ik snap best dat het soms lastig is om dat allemaal maar op te moeten schrijven. Ik heb wel de indruk dat het best goed met je gaat. Ook wel prettig om iets minder fanatiek te sporten lijkt me, hier zul je ook een andere regelmaat hebben qua sporten lijkt me. Studeren in Arnhem, dan kun je ook nog fijn thuis blijven wonen denk ik?? en korfballen! Nou, fijne vakantie (al mee bezig?!),en we lezen graag je volgende verslag. Groetjes, H&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 26122

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: