1/02 t/m 23/02 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 1/02 t/m 23/02 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

1/02 t/m 23/02

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

23 Februari 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

mijn laatste verslag is alweer een tijdje geleden dus hier maar weer een update met wat ik heb gedaan de laatste periode.

Ik zit nu met zwemmen in de laatste week. Voor mij en de andere die niet naar de staat kampioenschappen gaan is het de laatste week. de anderen die wel gaan hebben nog een paar weken meer. het zwemmen gaat allemaal z'n gangetje. Ik ben gelukkig beter geworden. We hadden afgelopen zaterdag de laatste thuiswedstrijd. Voordat de wedstrijd begon werden alle laatste jaars en exchange studenten in het zonnetje gezet. iedereen werd om de beurt aan het publiek voorgesteld en de ouders gaven hun een roos. Burt heeft mijn roos aan mij gegeven omdat Lori de laatste week in Florida was op vakantie en ze was niet op tijd terug. er was nog iets anders leuk tijdens de wedstrijd. Een persoonlijk succes voor mij. ik zwom voor de eerste keer dit seizoen mijn 50 yards onder de 30 seconden. Ik ben niet de snelste want het seizoen is te kort en ik zwom niet lang genoeg om echt snel te zijn, maar ik was toch erg blij want ik had aan het begin van het seizoen nog iets van 44 seconden nodig voor 50 yards. Dat was het leuke deel van die dag, maar er was ook nog wat anders dat niet leuk was. Iets wat niemand leuk vind om te doen. Dat was de 500 yards borstkrol. Dat is de langste afstand die je kan zwemmen en het is behoorlijk hard. Ik ben blij dat ik het niet meer kan zwemmen dit jaar.
De trainingen zijn ook dit moment ook erg makkelijk. We zijn alleen bezig met een paar sprints op een dag omdat de divisie kampioenschappen er aan komen en we willen snel zijn. Wat mij betreft konden ze wel eerder beginnen met deze makkelijker periode. Om extra snel te zijn tijdens die kampioenschappen scheert iedereen zijn hoofd ook kaal donderdag zodat we hopelijk gaan winnen.

We hadden een paar weken geleden de super bowl hier in Amerika. Dat is de grootste american football wedstrijd van het jaar voor de nationaal kampioenschap. Zelfs de mensen die niet van football houden kijken het omdat de reclames altijd erg leuk zijn. Dat zeiden ze in ieder geval tegen mij dat de reclames altijd erg leuk zijn. het zal wel met de recesie te maken hebben, maar de reclames waren dit jaar niet zo heel boeiend. Er waren wel grappige tussen, maar bij sommige had ik echt zoiets van het zal wel. het lag gelukkig niet alleen aan mij, ik hoorde van andere dat zij de reclames ook niet boeiend vonden. We hebben de wedstrijd bij een neef van Lori gekeken. Allemaal eten voor de tv en kijken die wedstrijd. Ik denk dat reclames en de wedstrijd het dit jaar hebben omgedraaid. normaal gesproken zijn de reclames leuk en de wedstrijd bagger, nu was de wedstrijd behoorlijk goed en waren de reclames slecht. Ik moet maar denken dat je niet alles kan hebben. Het was in ieder geval leuk om de wedstrijd te zien.

Ik denk dat we iets van 2 weken terug hier een heerlijke sneeuwdag hebben gekregen. Dat betekent dat we een dag vrij waren vanwege de sneeuw. Dat is altijd heerlijk om in het midden van je week een dag vrij te krijgen. De dag voor de sneeudag waren alle na schoolse activiteiten al afgelast dus we hadden al goede hoop dat we vrij zouden krijgen. het bevrijdende telefoontje volgde om 10 uur in de avond met de mededeling dat we vrij zouden zijn de volgende dag.

School gaat allemaal ook prima. We hebben nu heerlijk vakantie. 1 keer per dag training voor anderhalf uur maar dat stelt niet zoveel voor. We hebben hier gister weer aardig wat sneeuw gehad. Lori werkt in een ander school district en heeft geen vakantie deze week. Zij had gister een sneeuwdag vanwege de sneeuw. Dat moeten ze de volgende keer toch even beter plannen zodat ik ook van een andere sneeuwdag kan genieten.

Ik heb afgelopen zaterdag dan een afscheidsfeestje gehad van iemand. Hij was een soort van exchange student van Brazilie. Hij woonde hier bij familie van hem en ging ook naar pioneer en hij was in het zwemteam. Het was een gezellige avond, maar het is wel jammer dat hij alweer terug moest. Ik heb in ieder geval een adresje voor als ik op vakantie ga naar brazilie.

Ze lieten net de laatste rit van de 10 km schaatsen zien hier. Denk je net van yes we hebben er weer een goude medaile bij en dan hoor je later dat de coach Kramer erbij genaaid heeft. Behoorlijk balen voor hem. Weten dat je de beste bent maar toch geen medaile krijgen.



  • 24 Februari 2010 - 07:52

    Ria:

    Hoi Jurgen,

    Hoeveel zal het je in tijd schelen als je met een kale kop gaat zwemmen? Komt er ook weer een mooie foto van net zoals een paar jaar geleden toen je van het Abbertkamp kwam?
    Ik wens je in idergeval veel succes met de laatste wedstrijden en ben benieuwd welke sport je dan gaat doen, want je moet natuurlijk wel in beweging blijven.
    Volgens mij wordt het steeds gezelliger met die lui daar en wie weet heb je straks een hele rij vakantieadressen om naar toe te gaan. Betekent dit ook dat jij deze gasten hebt uitgenodigd naar Nederland te komen? Goed dat je nu zo zelfstandig bent dat je er zelf voor kunt zorgen.

    groetjes.

  • 24 Februari 2010 - 11:23

    Wouter:

    Hey Jurgen,

    Jaa schaatsen gister was drama idd. Nouja,, dan moet t WK maar beter worden hea, als t goed krijg jij daar ook nog iets van mee bij ons;)
    Wel nice dat je beter wordt met zwemmen!
    Klinkt goed, nog een paar maandjes en dan kunnen we het hier zelf over hebben onder het genot van een biertje;)
    Grzz

  • 24 Februari 2010 - 12:53

    Eelco:

    Hee Jurgen,

    Leuk verhaal. Ook leuke foto's! Geniet van je vakantie.

    Spreek je snel

  • 25 Februari 2010 - 19:39

    Fedo:

    Wij hebben wel sneeuw gehad, maar gelukkig een stuk minder. Kaal he, ik ben benieuwd. Groetuh !!!

  • 27 Februari 2010 - 23:06

    Heleen & Ger:

    Even radiostilte geweest wat ons betreft, want we zaten op Cuba. Omdat we onder Groenland doorvlogen en dan via Canada en de VS naar beneden en via die weg ook weer terug, hebben we al die sneeuw bij jullie zien liggen voor zover er geen bewolking tussen zat. De Canadezen, die massaal op Cuba vakantie vieren, hadden dit jaar weinig sneeuw vertelden ze. Alleen de 20 cm die in november gevallen was lag er nog steeds. Op Cuba scheen de zon lekker tussen de bewolking door met af en toe een buitje, maar de temperatuur was heerlijk. De energie die we opgedaan hebben zou echter niet toereikend zijn om ons te meten met jouw sportieve prestaties. Hoe houd je het vol man. Er lijkt bijna geen tijd voor iets anders, maar de leuke foto's tonen aan dat die er wel degelijk is. Bedankt trouwens voor je leuke felicatie. Je bent zeer attent. Hou nog een poosje vol daar, dan kun je daarna bij moeders thuis wel bijkomen van de vermoeienissen. Succes en groetjes van Ger & Heleen.

  • 28 Februari 2010 - 14:47

    Rex:

    Hee Jurgen,

    Je bent goed bezig met het zwemmen. De foto's zijn leuk. Je weet nu al waar het volgende vakantieadres is, Brazilie.
    Geniet van de vakantie.


  • 28 Februari 2010 - 16:00

    Cora/lia:



    hey

  • 28 Februari 2010 - 16:12

    Cora/lia:

    Hey JÜrgen, wat heerlijk dat je nu vacantie hebt en alleen je aandacht op het sporten kunt richten. Fantastisch dat je zulke snelle tijden hebt gemaakt.Nog veel succes met de komende wedstrijden. Ja het was flink balen met die gouden medaille maar gelukkig voor Nederland is de 100e toch binnengehaald. Wij zijn benieuwd wat je in Holland voor sport gaat doen. Denk je dat korfbal nog steeds leuk is? Hier is alles ok. Wij waren zondag op verjaardagsvisite, oma was er ook en het was heel gezellig. Wat leuk voor jou dat zoveel contacten hebt met je medemakkers, Altijd goed voor later.
    Geniet lekker van je vacantie en alle leuke dingen. See you later....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 26129

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: