10/01 t/m 31/01 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 10/01 t/m 31/01 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

10/01 t/m 31/01

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

31 Januari 2010 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Ik heb me eerste en laatste soort van toetsweek dit jaar er weer op zitten. Toch mooi om hier in me laatste jaar te zitten zodat je het een beetje rustiger aan kan doen. Als ik niet in het laatste jaar gezeten zou hebben zou ik nog een toetsweek in de laatste schoolweek hebben gehad, maar tegen die tijd heb ik dan al vakantie. Mijn toetsweek is wel redelijk goed gegaan. De toets van marketing was wel erg veel. We hadden 144 meerkeuze vragen in 90 minuten dus dat was wel behoorlijk doorwerken, maar ik was klaar 1 minuut voor het einde. Ik heb ook al wat cijfers terug van me toetsweek:
marketing: B(86%)
wiskunde: c-(71%)
current history:B(86%)
literatuur:B(86%0
entrepreneurship:A-(90%)

De komende week start een tweede semester en ik heb een paar nieuwe klassen voor dat semester. De klassen die ik heb het volgende semester zijn: marketing, wiskunde, government, american studies(geschiedenis), pshychology en literatuur. Ik heb geen idee of het leuke klassen zijn, maar dat zie ik wel na de eerste paar weken in een tweede semester.
Ik ben tijdens die toetsweek nog naar een basketbal wedstrijd geweest van de universiteit van Michigan tegen Michigan State. Ik moest kiezen tussen leren die avond of naar een basketbal wedstrijd gaan en die keuze was niet zo heel moeilijk. Helemaal niet omdat die twee universiteiten rivalen van elkaar zijn wat een wedstrijd altijd leuk maakt. De universiteit van Michigan heeft helaas verloren, maar dat was leuker om te zien dan de tekst in mijn geschiedenis boek.

Ik ben een paar weken geleden met Jonas en lori naar een concert van de ragbirds geweest. Het is geen bekende band in amerika, maar ze spelen goede muziek en het was leuk om naar te luisteren. Voor de mensen die iets van hun willen luisteren is dit hun website en daar draaien ze hun nummers http://www.theragbirds.com/html/flash.html
het is een band hier uit de buurt en het was leuk om te zien dat ze er plezier in hadden en het niet alleen voor het geld doen.

Ze moeten trouwens en paar vrije dagen die we hier in amerika hebben ook in nederland gaan invoeren. Ik heb het gevoel dat ik hier meer vrije dagen heb dan in Nederland. Zo hadden we hier een paar weken terug martin luther king junior dag en alle scholen waren gesloten. Toch mooi om af en toe een paar vrije dagen tussendoor te hebben.

Ik ben ook nog steeds bezig met zwemmen. het seizoen begint al op te schieten. Rond 13 maart zijn de staat kampioenschappen en daarna is het seizoen al weer voorbij. Het zwemmen gaat steeds beter en de trainingen zijn gelukkig wat minder zwaar dan tijdens de kerstvakantie want dat was niet erg leuk tijdens de kerstvakantie. We hebben ook verschillende wedstrijden gehad. We hebben de afgelopen weken 2 wedstrijden per week gehad en er komt ook een week dat we er 3 in een week hebben. Je zal wel denken dat het allemaal veel is maar het is allemaal leuk maar alle gasten in het team. Ik heb het gevoel dat ik het amerikaanse volkslied meer heb gehoord dit jaar dan dat ik het wilhelmus in me leven heb gehoord, maar dat zal wel niet zo zijn, maar het amerikaanse volkslied draaien ze elke keer voordat een wedstrijd start.
Het leuke van de wedstrijd is ook dat we altijd een soort van cheer hebben voordat we starten. Het is grappig dat we een groot team hebben en we zijn binnen dus je kan ons team erg goed hebben. We hebben een bananen cheer waar ik de logica niet helemaal van snap, maar het is grappig om met iedereen dat te schreeuwen en te springen. Het gaat als volgende: buy banas, buy buy bananas, peel banans, peel peel bananas, eat bananas, eat eat bananas, go bananas, go go bananas. Ik heb geen idee waar het opslaat, maar je moet je een groep van 40 gasten inbeelden en dan iedereen zien springen en die tekst zien schreeuwen en je weet waarom het leuk is. Er zijn ook een paar andere, maar daar weet ik de tekst nog niet helemaal van. Het leuke van de wedstrijden is ook daar er eten is na een wedstrijd. Allemaal koekjes, hot dogs en andere dingen. Dat is helemaal goed want na een wedstrijd heb je toch wel honger

Nog maar 3 weken en dan is er weer heerlijk vakantie. Na de lange periode van het begin van het jaar tot de kerstvakantie hebben ze het tweede half jaar beter verdeeld. We hebben nu ergens om de 7 weken iets van vakantie. Tijdens de komende vakantie gaat het haar van de meeste gasten in het team eraf dus dan heb je een team met allemaal kale koppen.

Ik denk dat dit het wel weer was wat ik deze periode heb gedaan.

• 31 Januari 2010 - 20:39

Wouter:

Jooo van den Hoogenband!

Ik hoop niet dat je het Amerikaanse volkslied vaker hoort dan het wilhelmus, want die moet je wel weer kennen voor t WK deze zomer;)

Vet dat t zwemmen zo goed gaat, je zal wel behoorlijk sterk worden zo onderhand:P

Leuk om weer wat van je te lezen, spreek je snel!
    Grzz

• 31 Januari 2010 - 21:20

Jelle:

Heey Micheal Phelps (is een amerikaanse zwemmer;)):P,

Dat met het wilhemmus kun je wel gelijk trekken, he. Ik bedoel als je maar constant voor de wedstrijd de amerikaanse en na de wedstrijd het wilhelmus, dat zou natuurlijk wel leuk zijn.

Trouwens je broer heeft de week zn debuut in de basis van het 1e gemaakt!

Spreek je,

Later!

• 31 Januari 2010 - 22:04

Ria:

Hoi Jur,

Zo te lezen heb nu meer tijd voor leuke dingen dan de periode ervoor. Ik begon me al zorgen te maken, dat je leven alleen uit leren en sporten zou gaan bestaan, maar dat is dus niet zo.
    Ik ben benieuwd hoe je nieuwe vakken op school zullen zijn en wie weet beinvloed dat nog je keuze voor je vervolgstudie in Nederland.
    Wat ga je na het zwemseizoen voor sport doen? Weer crosscountry?
    Je moet tenslotte wel een beeetje aktief blijven.
    groetjes.

• 01 Februari 2010 - 09:04

Deniece:

Heee,

Zo te horen vermaak je je nog prima..... Emigratie plannen? ;) Haha nee hoor, maar mooi dat je zo'n leuke tijd hebt en dat het zwemmen nu beter te doen is. Ik ben wel benieuwd welke sport je daarna weer gaat doen? En super van je cijfers! Succes het 2de semester!

Groetjes Deniece

• 01 Februari 2010 - 18:35

Aaltje En Henk:

Ha die Jurgen,

Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Straks wil je daar nog blijven! Prachtige cijfers man, top. Ik weet alleen niet wat ik me bij dat laatste vak moet voorstellen..entrepeneurship..dat mag je me nog eens uitleggen. Zwem je alle slagen? Of ben je gespecialiseerd in één onderdeel? In ieder geval veel succes verder! Doeg!

• 01 Februari 2010 - 19:34

Jurgen:

entrepreneurship was een klas waar je leert om je eigen bedrijf te starten. Dat was ook onze eindopdracht voor de toetsweek. We zijn voor de kerstvakantie begonnen met wat voor bedrijf we wilden starten en dat alles moesten we presenteren tijdens de toetsweek. Ik had gekozen om een restaurant te starten.

Tijdens training doen we wel alle slagen, maar de borstkrol een de breaststroke(ben de naam in het nederlands vergeten) zijn mijn betere de slagen. De vlinderslag is de moeilijkste en het is ook erg zwaar

• 01 Februari 2010 - 20:31

Rex:

Hoi Jurgen,
    Zo te lezen heb je de toetsperiode achter je liggen en kun je nu wat rustiger aan gaan doen. De cijfers zijn tof jonge, ben benieuwd hoe je de nieuwe vakken zult vinden. Ik heb net even de muziek beluisterd, je moet er van houden. Na 13 maart is het zwemmen voorbij en hoef je dus ook niet meer te zingen. Wat ga je dan doen, want ik neem aan dat je wel een andere sport moet gaan doen. Ga lekker door met het doen van leuke dingen en profiteer van de leuke tijd.

• 02 Februari 2010 - 12:48

Cora En Lia:

Hallo Jürgen, allereerst hartelijk gefeliciteerd met de mooie cijfers die je hebt behaald. Dat gaat nog wat worden met je entrepeneurship, het zit er dus al vroeg in.
    We vinden het ook fijn voor jou dat je het nu iets rustiger hebt, want het zwemprogramma met kerst was toch wel erg zwaar. Ook tof dat jullie nu een paar dagen meer vacantie tussendoor hebben, kun je alles weer even op een rijtje zetten.Toen wij naar de foto's aan het kijken waren en zagen dat het nog maar 142 dagen waren dachten wij: wat gaat de tijd toch snel, helemaal voor jou met zo veel acties naast je studie. Voor dat je het goed beseft sta je al weer op schiphol.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Ik (lia) ben blij dat ik sinds 14 geen gips meer om m'n rechter hand en onderarm heb. Het was wel lastig die 3 maanden, maar er zijn ergere dingen denk ik maar.
    Het weer is hier bar slecht. Behoorlijk wat sneeuw en nu weer regen en s'nachts lichte vorst,
    de volgende ochtend alles weer spekglad, we hebben er even geen zin meer in.
    Maar als je naar Nord-Rhein-Westfalen kijkt mogen wij niet mopperen.
    Het ligt vlak over de grens en zij hadden in 1 middag 50 cm sneeuw en over de wegen sneeuwverstuivingen van ca. 3 m. Wat nu ook spectaculair is: het kruiend ijs aan de oostkant van het ijsselmeer tot wel 5 m.
    Hopelijk heb je leuke maatjes in je nieuwe studiejaar.Hel zal vast wel, zoals wij van jou over amerikanen gehoord hebben, die lui zijn gewoon gezellig denk ik.
    Zo Jürgen dat was het weer voor vandaag. lieve groeten van ons twee
    COLI

• 06 Februari 2010 - 09:50

Henk En Aaltje:

Hey Jurgen, bedankt voor je uitleg, daar krijg ik wel beeld bij. Toch maar de horeca in? Vlinderslag is ook de lastigste slag. Ik denk dat je misschien de 'gewone'schoolslag bedoeld? In ieder geval klasse dat je het allemaal doet! groetjes, Aaltje

• 13 Februari 2010 - 19:13

Wiebe:

Hoi,
    ze maken jullie wel gek met dat vele sporten, maar je krijgt er eem bereconditie van. Wat het volkslied betreft: weet je dat bij iedere thuuiswedstrijd van SC Heerenveen het Friese volkslied uit volle borst wordt gezongen?
    Groetjes,
    Wiebe