22/8 tot 1/9 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 22/8 tot 1/9 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

22/8 tot 1/9

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

01 September 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Aan het begin van deze periode zijn we met iets van 25 studenten van yfu in ann Arbor wezen lasergamen en we hebben daar ook nog piza gegeten. Die avond was erg gezellig en heb ook weer nieuwe mensen leren kennen. Op donderdag moesten we de hele kelder gaan opruimen omdat Jonas( de andere xchange student) zou aankomen. We zijn rond een uurtje of half 1 begonnen en rond 3 uur was de hele kelder opgeruimd en schoongemaakt. Misschien een uur nadat we klaar waren met opruimen en schoonmaken kregen Lori een telefoontje van de vader van Jonas dat Jonas in Wasinghton overnacht omdat er iets metg een vliegtuig was en dat hij nu vrijdagmorgen zou aankomen. Die avond ben ik naar een basketbal wedstrijd geweest in het stadion van de detroit pistons. Het was een vrouwen basketbal wedstrijd en omdat er haast niemand was was het niet echt boeind en zijn we ook eerder weg gegaan. vrijdag morgen ben ik mee geweest om Jonas van het vliegveld te halen in Detroit. Mijn eerste indruk van hem is dat hij een aardige jongen is en dat we vast veel lol kunnen beleven samen. Ik moest die dag om 1 naar school om wat papieren in te leveren en om mijn rooster samen te stellen. Daar is uitgekomen voor semester 1: -
marketing,
wiskunde,
duits,
geschiedenis,
amerikaanse literatuur
en iets dat je leert hoe je een eigen bedrijf kan starten.

Semester 2:
marketing,
wiskunde
duits,
goverment,
amerikaanse literatuur en
geschiedenis.

Ik ben die avond met Jonas naar de mall geweest en hebben elkaar een beetje kunnen leren kennen.

Op zaterdagavond hadden we een feestje ge organiseerd omdat Jonas nieuw was en dat hij wat mensen leerden kennen. Dat was ook weer een leuke avond met luitjes van YFU.

Zondag niet zoveel gedaan alleen een beetje gebasketbald met die jongens naast ons en een beetje gekaart met ons vieren en een vriend van Lori die ook mee was op vakantie.

Maandag moest ik weer naar school om me te registreren. Die dag kreeg ik me kluisje( zijn echt klote dingen met een draaislot met een cijfercode, zijn moeilijk open te krijgen). We hebben ook een rondleiding gekregen van iemand daar op school zodat ik weet waar ik moet zijn voor al mijn vakken. Ik heb me die dag ook geregistreerd voor sport. Ik heb gekozen om aan cross country te gaan doen. Dat is iets van 5 kilometer door het bos rennen. Die avond heb ik mijn eerste training gehad wat erg zwaar was omdat de andere zo ongeveer de hele zomer trainen. Ze vinden het ook erg leuk om voor de traing push ups te doen. Met een beetje pech doen we voor de training al 60 tot 90 push ups.

Dinsdag vroeg opgestaan omdat ik moest trainen voor cross country om half 9. Deze training was ook weer erg zwwaar. 's avonds ook weer getraind, dus 2 keer per dag, deze was minder zwaar omdat de andere een grote ronde ginngen lopen en ik op de baan mocht gaan lopen samen met Jonas.
trainen gebeurt hier erg vaak en lang. maandag tot en met zaterdag in de vakantie om half 9 en op maandag, dinsdag en donderdag ook nog om 6 uur. Dit verandered als ik naar school ga. dan van kwart voor 4 tot half 6 elke dag.

  • 02 September 2009 - 06:27

    Ria:

    Hoi Jurgen,

    Dat is toch wel even afzien met het sporten; volgens mij loop je straks iedereen eruit en heb je flinke spierballen van alle push-ups.
    Krijg je daar ook nog verplicht engels of doen ze daar niet aan.
    Succes met de start op school.

    groetjes,
    Ria

  • 02 September 2009 - 08:37

    Deniece:

    Heel goed jur een beetje sporten! Als je dan terug komt volgend jaar herkent niemand je meer, ben je onwijs breed en gespierd ;)

    Veel plezier en succes op school! Vergeet je cijferslot niet van je kluisje ;)

  • 02 September 2009 - 11:44

    Heleen:

    Ik moet er niet aan denken, al die push ups. Maar als je zoveel pizza's eet kun je er wel een paar gebruiken en dan ben je blij dat je kunt gaan rennen. Je ziet er nu al fantastisch uit op de leuke foto's. Is het constant Amerikaans praten vermoeiend of valt dat mee? Je verhalen klinken goud goed. Volgens mij tref je het prima daar. De hond is ook een lieverd.
    Veel succes verder. Groetjes.

  • 02 September 2009 - 20:03

    Wouter:

    Jooo!

    Jeetje dat je dat volhoudt:p Geen kans op een beetje uitslapen zeker?;)
    Njaa dan loop je hier iedereen eruit als je terugbent, wel relaxed;)
    Die foto's zijn echt briljant man! Jezus wat een huis... en de rest zijn ook vet:)
    Hha die kluisjes wen je wel aan;) ik vind de school er wel vet uitzien, n echte high school(H)
    Wel vet dat je dat cross country gaat doen! Was geen korfbal beschikbaar zeker;)

    Spreek je later,, grtzz

  • 02 September 2009 - 20:13

    Rex:

    He knaap,

    Wat zul jij een conditie opdoen met je cross country. Je zult de eerste paar wel kapot geweest zijn of viel dat wel mee.
    Zo te horen vermaak je je goed en ontmoet je veel andere mensen. Nog een paar dagen en dan kun je beginnen met je school carriére.
    Veel succes met de eerste schooldag.



  • 03 September 2009 - 11:16

    Lia/cora:

    hoi Jurgen !helemaal te gek die fotos.Het huis en de CARAVAN en het meer, wat een mazzel heb jij toch maar om zoveel moois te zien en beleven.Maar nu is het different cook, met pushups en crosscountry, nog even en je lijkt op een Michelin-mannetje!!!
    Succes met de school (die er fantastisch uitziet) behalve het kluisje dan. Succes met je lessen,toi toi toi

  • 03 September 2009 - 14:50

    Jelle:

    Ey jurgen,

    Korfbal is er niks bij he!;) Moeten wij al gaan vrezen voor ons plekje volgend jaar?:P Ik ga nu ff de fotos bekijken. Zie het wel!

    Later

  • 03 September 2009 - 14:54

    Jelle:

    Ziet er goed uit gozer! Groot huis en de school is ook wel nice. Veel plezier met studeren daarzo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 26109

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: