2/09 t/m 14/09 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 2/09 t/m 14/09 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

2/09 t/m 14/09

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

14 September 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Het is alweer een tijdje geleden dus hier maar weer een verhaal met wat ik allemaal heb gedaan de laatste tijd. De tijd dat ik niet heb geschreven ben ik erg druk geweest.

Ik ben vooral druk geweest met trainen voor cross country wat alwel wat beter gaat nu.

Omdat de we een lang weekend hadden van 4 tot en met 7 september hebben we een aantal dingen gedaan. We zijn op vrijdag naar het Henry ford Park geweest, dus met allemaal oude auto's van ford en andere oude dingen. er was ook een trein van dinsey waarin je kon zien hoe een bepaalde film gemaakt word die nu nog niet uit is. Voordat we eindelijk die trein hebben we een lange tijd moeten wachten.

Op zaterdag ben ik naar de eerste football game geweest van de universiteit van Michigan die ze hebben gewonnen met 31-7. Het was anders dan een voetbalwedstrijd maar het was erg leuk en het stadion was echt super groot. Als je voor de wedstrijd ook overal kijkt zie je overal auto's geparkeerd. Mijn school doet goede zaken als er een wedstrijd is omdat de school schoon tegenover het stadion staat en de school een groot terrein heeft verhuren ze het terrein aan mensen die hun auto daar willen parkeren.

Op zondag zijn we naar een middeleeuws festival geweest. Het was een leuke en warme dag. Je zag overal mensen verkleed als mensen van vroeger. Er was van alles te doen van muziek tot voorstellingen. Het was een erg gezellige dag.

Die dinsdag begon mijn school dan. De school strart hier veel te vroeg om 10 over half 8. Ik moet rond kwart over 6 opstaan omdat we de schoolbus moeten nemen om 5 voor 7. De eerste schooldag was best wel saai omdat we in elke les papieren kregen met de regels en die dan weer getekend moeten worden. Ik ben om half 3 vrij dus heb ik een uur om huiswerk te maken voordat de training begint. We trainingen nu van kwart voor 4 tot ngeveer kwart over 5, half 6.

Woensdag begonnen de lessen dan echt. Deze dag was een stuk leuker dan de lessen op dinsdag omdat we nu echt wat deden. Ik heb hetzelfde als in nederland dat ik elk uur naar een ander lokaal moet met verschillende mensen.

De rest van de week was een beetje hetzelfde met elke dag training na schooltijd.

Op zaterdag was het tijd voor de eerste race van cross country. Mijn tijd was iets in de richting van 30 minuten en 40 seconden. Na die 5 kilometer koste me het flink wat moeite om normaal te kunnen lopen. het negatieve is dat de rest van mijn teamgenoten rond de 10 minuten sneller waren, maar de positieve kanten zijn dat ik niet dood ben en dat ik niet als laatste ben gefinisht.
's avonds hadden we nog weer een feestje met allemaal uitwisselingsstudenten bij iemand thuis die een aantal jaar terug op uitwiseling is geweest. Het was een leuk feestje met gezellige mensen.

Op zondag zijn we naar Lake Michigan geweest om te genieten van het weer en omdat Jonas en ik nog huiswerk hadden konden we dat daar maken, wat wel grappig is, huiswerk maken op het strand.

foto's volgen

update: Ik heb mijn tijd van zaterdag vandaag al verbeterd. Mijn tijd vandaag was 28 minuten en iets van 25 seconden met een mooie eindsprint van 200 of 300 meter. Ik eindigde als nummer 181 maar mensen moesten toch hard juichen omdat ik als een speer voorbij kwam wat best wel grappig was

  • 15 September 2009 - 07:03

    Ria:

    Hoi Jurgen,

    Je bent maar druk met alles.Zit je bij wat leuke lui op school of is dat nog lastig te zeggen. Je dagen zijn aardig gevuld met alle activiteiten; verveel je je gelukkig niet.
    Super dat je de eerste cross toch hebt uitgelopen. Je zal je tijd in de loop van het jaar vast wel verbeteren.

  • 15 September 2009 - 12:10

    Wouter:

    Joo!
    Mooi dat t daar nu ook een beetje gaat beginnen allemaal! Om 10 over half8 is wel te belachelijk vroeg,, moet je zeker ook vet vroeg naar bed^o)
    Wel vet wat je allemaal doet, ik durf te wedden dat je aan het eind van het schooljaar eerste wordt tijdens zo'n cross country;)
    Hoe zijn die lui daar op school?
    Spreek je later,, Grtzz

  • 15 September 2009 - 13:24

    Ger:

    Ik krijg de indruk dat je het zeer na je zin hebt en dat het meeste "smoothjes" verloopt. Over lopen gesproken: ik loop op de band in de sportschool over 5 kilometer ook ongeveer 31 minuten. Maar ja ik ben danook 30x ouder. Dus Jurgen veel trainen en de meter staat nu op 28 minuten.
    Veel succes op school en geniet van de USA.

  • 15 September 2009 - 18:52

    Aaltje:

    Jee, je doet wel een heleboel daar zeg, en leuke dingen ook! Heb je wel tijd om ook eens even bij te komen? Knap dat je de cross country loopt, ik moet er niet aan denken.. Het schooljaar is daar nu dus ook begonnen, dat geeft in ieder geval een beetje regelmaat denk ik. Veel succes met alles, en vooral veel plezier!
    Groetjes, ook van Henk.

  • 16 September 2009 - 18:55

    Jelle:

    eey gozer,

    Je krijgt het nog een keer druk daarzo geloof ik. Maar wel netjes zoals je daar loopt. tien over half 8 is echt wel heel vroeg ckr als je al om 7 uur met de bus moet. Respect! Zo vroeg kan ik er niet uit komen. Veel plezier dan in de USA.

    Spreek je nog wel weer een keer. Later!

  • 16 September 2009 - 19:05

    Rex:

    Hoi Jurgen,
    Je bent al druk bezig om de eindtijd te verbeteren,ik doe het je niet na. Blijf zo doorgaan. Naast het naar school gaan en te sporten doen jullie leuke dingen. Je zult al heel wat foto's gemaakt hebben. Blijf zo doorgaan en geniet van de tijd die komen gaat.
    Groet,
    Rex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 26194

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: