15/09 t/m 29/09 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 15/09 t/m 29/09 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

15/09 t/m 29/09

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

29 September 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Na mijn laatste verslag ben ik erg druk met school. Ik ben op school van kart over 7 tot iets van half 6 vanwege training. Na die tijd moet ik mijn huiswerk nog maken dus ik ben blij als ik rond half 10, 10 uur klaar ben met mijn huiswerk.

Ik ben rond de 17e mijn wiskunde en mijn duits verwisseld voor een ander soort wiskunde en huidige geschiedenis. Met mijn wiskunde had ik iets van dit heb ik nooit gezien en ook de basis er niet van en met duits was te moeilijk om van duits naar engels te denken zonder de tussenstap naar het nederlands. Jullie zullen wel denken wat is huidige geschiendenis. Ik had hetzelfde maar het leek me wel interessant. Met huidige geschiedenis zijn we nu bezig met Orkaan Katrina. Het is een interessant vak. Ik heb wel over orkaan Katrina gehoord, maar met nu gaan we er dieper op in waardoor je er meer van leert.

19 september was de verjaardag van mij vader. toch vreemd wakker worden met het idee dat je vader jarig is en je aan de andere kant van de wereld bent. Veel tijd had ik niet om er over na te denken omdat we weer een race hadden. Mijn tijd deze race was 27 seconden en 59 seconden. Toch weer een verbetering sinds de eerste race. Nadat we terug kwamen van de race zijn we richting Lake Michigan gegaan naar een strandhuis van een vriendin van Lori. Was een erg mooi huis en leuk om te zijn voor het weekend. Op zondag een beetje bij het meer rond gehangen, met erg mooi weer.

Na een goed weekend begon school weer. De vaste lange dagen, maar op de een of andere manier gaan ze wel snel voorbij. misschien doordat we na 3 uur lunch hebben en daarna nog maar 3 uur te gaan hebben wat een leuke gedachte is. Mijn huiswerk is soms behoorlijk veel, maar je moet er wat voor over hebben om leuke vrienden op school te krijgen en leuke mensen zitten er zeker in het cross country team.
Aan het einde van deze week op vrijdag had ik weer een race voor cross country en weer mijn tijd verbeterd. Deze keer was het 27 minuten en 35 seconden.

het laatste weekend niet zoveel gedaan. Een beetje huiswerk gemaakt en het belangrijkste eindelijk is wat langer kunnen slapen op zaterdag omdat we voor elke race voor cross country op zaterdag om kwart voor 8 vertrekken maar deze zaterdag hadden we geen race. Op zaterdag zijn we naar een nicht van lori geweest om daar te eten en om te kaarten. We hebben een beetje gepokerd, nooit eerder gespeeld en toch won ik uiteindelijk. op zondag hebben we wat dingen in de tuin gedaan voordat de winter aanbreekt. nadat we in de tuin hadden gewerkt moest er hard gelopen worden omdat we op zondag voor onszelf moeten rennen omdat er geen training is.

Maandag begon zoals elke schoolweek met aan het einde van de dag een hoop huiswerk voor de volgende dag. De training was ook niet al te fijn, het regende en het was te koud en dan heb je alleen een shirtje en broekje aan. Dat was niet al te lekker, maar nu weet ik wat ik moet doen als het weer zulk weer is.

  • 30 September 2009 - 09:52

    Ria:

    Het wordt nu dus afzien met het sporten, maar top, dat je je tijd steeds weet te verbeteren. Is het op school alleen har werken of hebben jullie ook nog tijd om gezellig te zitten kletsen ed. Zijn daar ook schoolfeesten waar je naar toe kunt?
    We lezen het wel.

    groetjes

  • 30 September 2009 - 11:18

    Cora En Lia:

    Hoi Jürgen, Cora en ik zijn net terug van 10 dagen Barcelona en vonden meteen 2 brieven van jou. Het was wel even diep zuchten voor ons, lezende dat je zo'n hefig trainingsschema hebt, maar we vinden het uitteraard heel knap van je en dan ook nog het feit dat je elke keer weer je tijd verbeterd, we zijn benieuwd waar de uiteindelijke grens komt te liggen.Heel jammer dat je het duits op moest geven maar voor ons is dat volkomen begrijpelijk want je kunt echt niet 2 vreemde talen te gelijker tijd
    leren als je je eigen taal niet kunt gebruiken dus zit daar maar niet over in.In het vak van hedendaagse geschiedenis steek je vast heel veel op aan wetenswaardigheden en daar zul alltijd profijt van hebben.Het is wel een fijn gevoel voor ons om te weten dat er voor jou en met jou zo veel leuke dingen gedaan worden en ook dat er rustmomenten zijn zoals die heerlijke weekenden aan het meer.Helaas zal dat van wege het weer nu wat minder gaan worden, maar wie weet wat Lorry nog allemaal voor verrassingen uit de Hoge Hoed haalt. Wij zijn erg blij met en voor jou dat je het zo goed hebt getroffen daar. Tot de volgende nieuwsbrief dan maar. Lieve groet Cora en Lia

  • 30 September 2009 - 15:15

    Wouter:

    Hee man!

    Je raakt steeds meer in je ritme zo te horen. Zowel op school en in de cross country:) Wanneer homecoming is geweest wel ff foto's plaatsen hea;)

    Ga je trouwens id winter ook nog cross country doen?

    Voor je t weet zit je weer in Apeldoorn jongen!;)
    Grtzz

  • 01 Oktober 2009 - 19:46

    Rex:

    Goed man dat je tijd steeds aan het verbeteren bent, maar daar train je ook elke dag flink voor. Ik kan me voorstellen dat je weinig tijd over hebt met zo'n druk programma. Fijn dat je eindelijk eens geen wedstrijd op zaterdag hebt gehad en hebt kunnen uitslapen.Heb je al eens een feestje gehad met die lui van school of is het alleen maar leren geblazen.

  • 02 Oktober 2009 - 00:06

    Kaar:

    Vet man, je doet echt leuke dingen, geniet er van.
    Niet te veel trainen he anders kom je 2 keer so breed als je broer terug;).
    Have fun.

  • 04 Oktober 2009 - 17:37

    Fedo:

    Hai Jurgen,
    Zo te horen heb je het goed naar je zin, ik ben blij dat je het aan de andere kant van de wereld naar je zin hebt. Goede verbetering in je tijden van crosscountry. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 26119

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: