30/09 t/m 11/10 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu 30/09 t/m 11/10 - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van jurgen katwijk - WaarBenJij.nu

30/09 t/m 11/10

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jurgen

11 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Ik heb mijn foto's van de laatste tijd erop staan, dus nu ook maar weer even een verhaaltje.

Deze periode nauwelijks wat gedaan. Veel getraind voor cross country en een paar races gehad, waar ik me goed verbeterd heb. De eerste race in deze periode had ik een tijd van 26 minuten en 41 seconden en mijn laatste race afgelopen zaterdag had ik een tijd van 24 minuten en 21 seconden. het was erg zwaar, maar het weer was gelukkig goed. het was niet warm, het was eigenlijk koud, maar het was lekker weer om te rennen toen we eindelijk aan het rennen waren. Voordat we aan het een race beginnen bij cross country oefenen we een paar keer de start omdat elke school zijn eigen box heeft om vanuit te starten. Als we dat iets van 5 keer gedaan hebben en het is een paar minuten voor de race start komen we mensen z'n allen bij elkaar in een cirkel en dat wordt er wat gezegt. Als dat voorbij is dat iemand wat heeft gezegt, komen we met alle handen bij elkaar in het midden en beginnen we zacht pioneer zeggen en dan steeds harder en uiteindelijk staan we pioneer te schreeuwen en naar iets van 10 keer dat gedaan te hebben rennen we met z'n alleen uiteen en rennen terug naar onze box. Het mooie van dat is dat we een grote groep hebben en je kunt ons duidelijk horen en eigenlijk alle andere scholen hoor je gewoon niet.
De laatste week van cross country heb ik weer last van me knie gehad dus moest ik samen met andere gasten die ook geblesseerd waren het zwembad in om te aquajoggen. Je zult vast denken dat is niet zo zwaar, ikzelf dacht hetzelfde tot ik het moest doen. Het viel toen toch wel even tegen, het is zwaarder dan je denkt rennen in het water.

Afgelopen zaterdag hadden we dan een schoolfeest van school. Dit was dezelfde dag als mijn laatste race van cross country. We vertrokken die dag om kwart voor 10 om 2 uur in de bus te zitten naar de plek waar we heen moesten. Toen we daar aankwamen hadden we tijd zat om ons te verveelen voordat we konden gaan rennen. We kwamen daar rond 12 aan en om half 3 moesten de snelste gasten en rennen en alle anderen om half 5. Nadat mijn race voorbij was was er eerst nog de prijsuitreiking en daarna snel alles opruimen om terug naar ann arbor te kunnen en ons klaarmaken voor homecoming. jonas en ik gingen met een groep naar homecoming. Alle andere van de groep hadden bij iemand thuis om 7 uur afgesproken wat Jonas en ik niet konden redden. Wij waren daar om half 9 alleen toen bleek dat ze ergens naar een restaurant waren ergens down town. Lori bracht ons toen snel daar naartoe. Alle andere hadden al gegeten en jonas en ik nog niet dus wij hadden nog snel wat gegeten en daarna zijn we naar school gegaan voor het feest.
Het was was niet echt boeiend, maar gelukkig was ik met leuke mensen en dus was het uiteindelijk nog een geslaagde avond. Het feest startte om half 10 en was afgelopen om half 12, waar een feest in nederland normaal start. Dat was nog niet zo erg, maar de muziek die ze draaiden was te slecht, maar dat schijnt op alle feesten van school te zijn zeiden mensen van onze groep.

vandaag(11 oktober) is Jonas, " mijn broertje" hier jarig. hij is vandaag 17 geworden. Nadat we hadden uitgeslapen tot iets van half 12 moesten we ons snel omkleden om uit eten te gaan voor brunch met Lori, burt, Jonas, een neef van lori en zijn vrouw en een vriend van Lori en ik. Het was erg gezellig en nadat we gegeten hadden zijn we naar huis gegaan en hebben we de hele middag een beetje gekaart wat gezellig was.
Ik had gelukkig niet zoveel huiswerk om te maken dus met een half uurtje was ik daar ook mee klaar.

Op school gaat alles verder ook goed. Het begint te wennen en het word normaal om hier naar school te gaan.

  • 12 Oktober 2009 - 11:01

    Kari:

    Veel leuke dingen weer gedaan zo te horen, alleen minder van je knie;).
    Nu al vrouwen aan het versieren zie ik?:P
    Veel plezier daar nog.

  • 12 Oktober 2009 - 13:15

    Cora:

    Wat een leuke foto van jou en Aurora,En wat heb je daar een mooi pak aan,een echte gentleman!
    Dat is nog eens andere koek,een feest dat al om half 12 afgelopen is,daar hoef je hier niet mee aantekomen.Fijn trouwens dat je al een beetje begint te wennen en dat je een groep leuke mensen om je heen hebt. Heeft het aquajoggen geholpen?
    toi toi

  • 12 Oktober 2009 - 13:31

    Wouter:

    Joo!
    Die foto's zijn echt goed jongen(H) Nou ben ik toch wel een beetje jaloers:P
    Die nederlandse look bezorgd je natuurlijk genoeg meiden,, snap ik wel;)
    Wordt niet té snel in de cross country hea,, straks worden ze allemaal jaloers op je daar;)
    Voorzichtig met je knie!
    (Martin heeft zn kruisband + binnenband afgescheurd en is nu een jaar uit de running)
    Spreek je snel,,
    Latuurr

  • 12 Oktober 2009 - 14:57

    Jelle:

    ey gozer,

    ziet er goed uit man, straks in het pak. Je hebt vrouwen daar ook ontdekt zo te zien;). Wel balen van je knie torouwens. een feest tot half 12 dat word nog wat als je weer terug komt in nederland!:P

    Spreek je nog wel!
    Later!

  • 12 Oktober 2009 - 17:23

    Ria:

    Je hebt toch weer een heel stel leuke foto's waardoor we weer wat meer idee hebben wie wie is en waar je bent geweest. Het huis is ook niet verkeerd zo te zien.
    Knap, dat je steeds harder gaat lopen; als je terugkomt loop je idereen er uit en hoef je niet veel meer aan je conditie te doen.
    Misschien kun je dat hier ook wel gaan doen i.p.v. korfballen of is dat een slecht idee?Geniet lekker verder.

  • 12 Oktober 2009 - 18:01

    Fedo:

    Jammer van je knie, ik hoop dat het aquajoggen heeft geholpen en dat je je tijd kunt verbeteren.
    Sterkte !

  • 12 Oktober 2009 - 19:23

    Rex:

    Je hebt nu de laatste race van de cross country gehad, wat voor sport ga je de komende periode doen. Het schoolfeest was wel leuk maar voor jou begrippen erg vroeg afgelopen.Maar ondanks dat vermaak jij je prima met leuke lui en niet te vergeten heb je ook leuke meiden om je heen. Het huis waar je woont is zeker niet verkeerd. De foto's zijn mooi en krijg nu inzicht wat jullie zo al doen daar.

    Tot later

  • 14 Oktober 2009 - 18:47

    Aaltje:

    Ha die Jurgen,
    Leuk om de foto's te bekijken; zo te zien en te lezen bevalt het je daar wel. Jammer van je knie, wel goed om het nu ff rustig aan te doen met lopen..komt straks wel weer, of ging je sowieso iets anders doen?We horen het wel weer. veel plezier en groetjes!

  • 19 Oktober 2009 - 12:39

    Heleen:

    Hoi Jur,
    Die foto met die modderjongen spreekt me wel aan. Jij mag dan steeds harder rondrennen in de nieuwe wereld (zit er een streeftijd aan je races?), wij hebben net 2 weken rondgeklauterd in de oude wereld. In Syrie & Jordanie is ons bestaan toch wel begonnen. Er staan nog veel bouwwerken overeind van vóór onze jaartelling en de begin eeuwen daarna. De woestijn was ook boeiend om doorheen te racen met een 4 wheel drive en zo'n modderlaag kreeg ik opgesmeerd aan de Dode Zee, dus die foto is heel herkenbaar. Mooi is de foto van jou in het strakke pak met een fraaie studiegenote in de arm. Zo vormelijk is Amerika dan ook weer, dat die kleding verwacht wordt. Leuk hoor. Wordt het al najaar bij jullie? Ik vind het hier maar koud na 30 tot 40 graden in het Midden Oosten. Nou sportfiguur, doe je best nog maar een poosje daar en oppassen voor verdere knieblessures. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 26194

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 10 April 2016

Backpacken

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Rome

13 Augustus 2009 - 25 Juni 2010

Exchange year USA

Landen bezocht: